سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه گناوه

حوزه/ امام جمعه گناوه گفت: در زمان امام صادق(ع) و با انقراض بنی امیه و روی کار آمدن بنی عباس، یک فرصت طلایی و استثنایی برای امام(ع) به وجود آمد، که امام صادق (ع) توانستند مرکز علمی و دانشگاه بزرگ را تشکیل دهند و شاگردان بزرگی را پرورش دهند، که بسیاری از پیشرفت‌های جامعه اسلامی مرهون آن امام بزرگوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در مدرسه علمیه خواهران گناوه برگزار شد، اظهار داشت: شب شهادت امام صادق(ع)، در تاریخ اسلام شبی فراموش نشدنی است.

وی با طرح سئوال که چرا در میان ائمه، مذهب ما به عنوان مذهب جعفری نام گذاری شده است، گفت: امام صادق(ع) رئیس مذهب هستند، نه موسس مذهب شیعه و بر اساس روایات و احادیث ما موسس مذهب شیعه خود پیامبر(ص) بوده است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: تعبیر شیعه از زمان خود پیامبر اکرم(ص) بوده است و اصحاب پیامبر(ص) و امام علی(ع) شیعه بوده‌اند، شیعه یعنی کسی که معتقد به خلافت بلافصل امیرمومنین(ع) است، منتهی مسیر شیعه را بعد از ارتحال پیامبر(ص) تغییر دادند و هنوز کفن پیامبر(ص) خشک نشده بود که بحث سقیفه بنی ساعده را مطرح کردند و آنجا مسیر خلافت و امامت را دشمنان اهل بیت(ع) تغییر دادند.

وی تصریح کرد: اگر سیر تاریخی را تا قبل از امام صادق(ع) دنبال کنیم خواهیم دید که حتی در زمان امام سجاد(ع) در دوران خفقان و سانسور شدید، امام سجاد(ع) روایتی را بیان می‌کند که ما ۲۰ دوست در مکه و مدینه هم نداریم.

حجت الاسلام رکنی اظهار کرد: بنی عباس، حدود ۵۰۰ سال با شعار مکتب اهل بیت(ع) حکومت کردند و بیشترین امامان ما در آن دوران به شهادت رسیدند و بیشترین ظلم‌ها به اهل بیت(ع) شد.

وی گفت: در زمان امام صادق(ع) و با انقراض بنی امیه و روی کار آمدن بنی عباس، یک فرصت طلایی و استثنایی برای امام(ع) به وجود آمد، که امام صادق (ع) توانستند مرکز علمی و دانشگاه بزرگ را تشکیل دهند و شاگردان بزرگی را پرورش دهند، که بسیاری از پیشرفت‌های جامعه اسلامی مرهون آن امام بزرگوار است.

امام جمعه گناوه افزود: آن زمان را نشاط علمی عصر مهندسی فرهنگی تشیع باید نامید، همچنین در زمان خلفا، نوشتن احادیث و نقل فضایل امیرالمومنین(ع) ممنوع بود و لذا امام صادق(ع) توانست مذهب شیعه را در آن جو مسموم معرفی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha