یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
گل‌های اهدایی به حرم مطهر رضوی

حوزه/ همزمان با دهه ولایت و امامت و فرارسیدن عید سعید غدیرخم، صحن و سرای رضوی با حدود ۲۰۰ هزار بوته و شاخه گل اهدایی تزیین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، گل‌آرایی ویژه دهه ولایت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به همت خادمان باذوق و سلیقه این آستان مقدس از هفتم تیرماه آغاز شده است و با مشارکت ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور با نزدیک شدن به عید پربرکت غدیر به اوج خود خواهد رسید.

بدین منظور علاوه بر ۵۰ هزار بوته گل موجود در این آستان مقدس، از ۱۲۰ هزار شاخه گل اهدایی گروه گل‌آرایی شهر محلات و حدود ۳۰ هزار بوته گل اهدایی شهرداری مشهد نیز استفاده خواهد شد تا فضای سبز حرم مطهر و گل‌آرایی گوشه و کنار این بارگاه نور و نعمت با گل‌های تازه و رنگارنگ بازپیرایی شود.

در این راستا، گروه گل‌آرایی شهر محلات در قالب ۱۵ نفر به مدت یک هفته در مشهد حضور دارند و به صورت افتخاری در آراستن این سرای قدسی به نیروهای بخش فضای سبز و گل‌آرایی اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی کمک خواهند کرد.

از بوته گل‌هایی همچون اطلسی، تاج خروس، شمشاد طلایی، کامیس و انواع گل‌های شاخه‌ای برای تهیه مجموعه گل، سبد و تاج گل در دهه ولایت و امامت در حرم ملائک پاسبان رضوی استفاده می‌شود.

این گل‌آرایی ویژه عید سعید غدیر در مکان‌هایی در داخل حرم مطهر از جمله مبادی ورودی باب السلام، شیخ طوسی، شیخ طبرسی و...، آبنماهای صحن‌ها، پنجره فولادها و جایگاه برگزاری مراسم‌های این دهه در برخی از صحن‌ها و رواق‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha