دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه

حوزه / دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سند برش فرهنگی استان‌ها به برنامه‌های پنج ساله و یک ساله تقسیم شده است، گفت: برنامه یک ساله، برنامه عملیاتی این سند است که باید پروژه محور باشد و در آن زمان، مکان، مخاطب، متولیان و بودجه مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه همدان خطه‌ای عالم پرور، حکومت پرور و قهرمان پرور است، اظهار داشت: این سرزمین نوپدید نیست و منطقه‌ای تمدنی است که تاریخ آن به قبل از اسلام باز می‌گردد.

وی با اشاره به حضور علما و بزرگان بسیاری در منطقه همدان، یادآورد شد: معمولا اهالی همدان این ظرفیت عظیم را به خوبی احساس نمی‌کنند و نمی‌دانند که از چه نعمت عظیمی برخورد هستند اما افرادی که در خارج از استان حضور دارند، بیشتر متوجه آن می‌باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه، با تأکید بر اینکه هر سال باید نشست علمی بین‌المللی برای بوعلی سینا در همدان برگزار شود، گفت: نباید طلبه‌ای در همدانی وجود داشته باشد که با آثار این بزرگان آشنایی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه سند برش فرهنگی استان‌ها به برنامه‌های پنج ساله و یک ساله تقسیم شده است، اظهار کرد: برنامه یک ساله، برنامه عملیاتی این سند است که باید پروژه محور باشد و در آن زمان، مکان، مخاطب، متولیان و بودجه مشخص شود.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به برنامه فرهنگی یک سال همدان، خاطرنشان کرد: این برنامه نواقصی داشت که لازم است برای برطرف سازی آن تلاش شود.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل ستاد رصد خانه فرهنگی در استان، گفت: مصوبات شورای فرهنگی عمومی باید همانند شورای تأمین اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، افزود: مدیر باید توانایی جذب بودجه داشته باشد و تمام تلاش خود را برای این کار به کار گیرد، اینکه مدیری منتظر دستور و بودجه برای انجام کار باشد، به درد مدیریت نمی‌خورد.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در استان همدان در عرصه مسایل فرهنگی، یادآور شد: استان همدان نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد، البته نقص‌هایی در برنامه و سند فرهنگی نیز وجود دارد که باید برای آن اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha