یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با یادآوری شایعه‌سازی‌های دشمنان علیه رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: آنها هر از گاهی تبلیغ می‌کنند رهبری بیمار است، اما من که از نزدیک شاهدم ایشان در کمال سلامت هستند و خدا را شکر هیچ مشکلی ندارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب روز سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ در همایش «امیرالمؤمنین معیار زندگی، الگوی حکمرانی» که در سالن همایش های وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی از جایگاه حضرت علی (ع) اظهار داشت: جای شکر دارد در کشوری زندگی می‌کنیم که هر روز ندای «اشهد ان‌ علی‌ولی‌الله» در اذان شنیده می‌شود.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم ایران در جشن عید غدیر در شهرهای مختلف کشور و بویژه تهران اضافه کرد: دیدید مردم در جشن غدیر چه کردند؛ همه کسانی که شرکت کردند و کسانی که شربت و شیرینی دادند، خود مردم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تأکید بر اینکه مردم که از اهل بیت(ع) جدا نمی‌شوند، خاطر نشان کرد: از خدا بخواهیم نعمت عظمای ولایت امیرالمؤمنین را تا آخرین نفس نگه دارد.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی که بلای جان شده، دنبال ترویج بی‌حجابی است، افزود: دشمن نتوانست مردم را از دین و عقایدشان جدا کند که نمونه‌اش حضور مردم در راهپیمایی‌ها، جشن عید غدیر و نماز جمعه است.

محمدی گلپایگانی: رهبری در کمال سلامت هستند | وحیدی: دهه هشتادی‌ها اربعین را برپا می‌کنند | صدیقی: اجازه ندهید گرگ ها خانواده ها را بدرند

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: امروز بیشترین حمله دشمن متوجه رهبر معظم انقلاب است چون ایشان عمود خیمه انقلاب است؛ ایشان چه جانشین خوبی برای امام خمینی(ره) است که همه اهداف امام راحل را دنبال کرده و یک به یک آنها را به ثمر می‌رساند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه امروز دشمنان جرأت نمی‌کنند به ما حمله کنند، چون می‌ترسند، اظهار داشت: امروز هیچ جایی از رژیم غاصب صهیونیستی از موشک‌های ایران در امان نیست؛ این موشک‌ها دقیق و بدون خطا به هدف می‌خورد.

وی خطاب به حاضران گفت: این‌ها بچه‌های شما هستند که گمنام کار می‌کنند و رهبری به طور مستقیم آنها را هدایت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با یادآوری شایعه‌سازی‌های دشمنان علیه رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: آنها هر از گاهی تبلیغ می‌کنند، رهبری بیمار است، اما من که از نزدیک شاهد هستم ایشان در کمال سلامت هستند و خدا را شکر هیچ مشکلی ندارند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب به بیان خاطره‌ای از دیدار خود با یکی از مراجع تقلید و دغدغه ایشان درباره گرانی ها اشاره کرد و گفت: کارهای اساسی در حال انجام است؛ امیدوارم اثرات اقدامات خوبی که در گوشه و کنار کشور انجام می شود را به زودی مشاهده کنیم.

وحیدی: جوانان دهه هشتادی‌ها اربعین را برپا می کنند

احمد وحیدی وزیر کشور هم در این همایش با بیان اینکه غدیر عیدالله الاکبر است و اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: پیامبر(ص) با جریان شرک، ظلم و جاهلیت مبارزه کرد و آزار زیادی هم دید اما خداوند به پیامبر(ص) می فرماید اگر رسالت غدیر را انجام ندهی، رسالتت را ناتمام گذاشته ای. این دستور خداوند نشانه اهمیت زیاد غدیر است.

وی ادامه داد: چرا رسالت غدیر مورد توجه مسلمانان قرار نگرفت؟ چرا غدیر در اذهان و روان های مردم جاری نشد که تا ۶۰ سال بعد شهادت امیرالمؤمنین(ع) روی منابر به ایشان دشنام می دادند؟ آنچنان جریان انحراف و تزویر حاکم بود که ذهنیت جامعه اسلامی را به جای دیگری برد. کربلا برای این اتفاق افتاد که فضای جامعه را فقط شهادت امام حسین(ع) می توانست تغییر دهد.

محمدی گلپایگانی: رهبری در کمال سلامت هستند | وحیدی: دهه هشتادی‌ها اربعین را برپا می‌کنند | صدیقی: اجازه ندهید گرگ ها خانواده ها را بدرند

وزیر کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در ادامه غدیر است، تصریح کرد: پس از استقرار انقلاب اسلامی باز هم جریان جهالت، فریب مکر و توطئه که عمدتا در فصای رسانه و ذهنی است، فعالیت خود را ادامه داده است. امروز هم جریان غدیر زنده است و هم جریان فریب دشمن. در چند روز گذشته پس از حماسه روز عید غدیر که واقعا لطف الهی بود، مشاهده کنید رسانه های خارجی در قبال حضور میلیونی مردم چگونه عمل کردند. برآورد حضور مردم در تهران حدود ۳ میلیون نفر بود.

وحیدی تأکید کرد: اگر اهمیت غدیر اگر از عاشورا بیشتر نباشد، کمتر هم نیست، چرا که عاشورا ادامه غدیر است.

وی با بیان ین که جوان ما وقتی بی هویت می شود که از اهل بیت(ع) دور شود، گفت: مشکلات برخی جوانان به این دلیل است که نتوانستیم جوان را با معارف اهل بیت(ع) آشنا کنیم؛ بزرگ ترین سلاح ما برای برگرداندن جوانان به آغوش اسلام معارف اهل بیت است. ۹۰ درصد برگزار کنندگان اربعین همین جوانان هستند و همین جوانان دهه هشتاد اربعین را برپا می کنند. کجا این جوانان از انقلاب جدا شده اند؟.

صدیقی: اجازه ندهید گرگ ها خانواده ها را بدرند

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی هم در همایش امیرمؤمنین معیار زندگی، الگوی حکمرانی در وزارت کشور، اظهار کرد: کسی آیه تطهیر یعنی قله عظمت اهل بیت را درک نکرده است. وزن آیه مباهله کمتر از غدیر نیست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: برگزاری مراسم، تاسیس مجالس معرفتی، راهپیمایی ها، جشن ها و تزئین شهرها دلایلی دارد که اولین دلیل تکوین است. امیرمؤمنین و امامان دریا هستند. محبت شیعه واقعی به امام علی (ع) آنچنان ریشه دارد که هیچگاه در هیچ شرایط سخت دست از علی(ع) بر نمی دارد. چقدر فشار جنگ، اقتصادی و تبلیغات آوردند مگر توانستد شما مردم را از امامین انقلاب جدا کنند که بتوانند از امیرالمومنین(ع) جدا کنند؟.

محمدی گلپایگانی: رهبری در کمال سلامت هستند | وحیدی: دهه هشتادی‌ها اربعین را برپا می‌کنند | صدیقی: اجازه ندهید گرگ ها خانواده ها را بدرند

وی افزود: علم، کمال و جمال در وجود امام علی(ع) جمع شده است. پیغمبر فرمود "هرکسی دوست دارد کمال انبیاء را ببیند به علی(ع) بنگرد"؛ علی (ع) آیینه صفات خداوند است و محبت به امیرالمؤمنین فطرت، خلقت و سیرت ما و ارث پیامبران است، لذا اگر در دریای علی (ع)غرق نشویم، آرام نمی گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که قرآن وصف امیرالمؤمنین(ع) است، اظهار کرد: علی (ع) نه یک فرد، بلکه یک منظومه است که در آیه مباهله به ما ارائه شده است. در آیه مباهله نظام خانواده مطرح شده است. شما مردم هم حافظ خانواده باشید و اجازه ندهید گرگ ها خانواده ها را بدرند.

به گفته امام جمعه موقت تهران، دشمن در حال هجمه به عفاف و حجاب و مقام والای زن است. خانواده ها بودند که قدرت خلق کردند و قدرت های اتمی را به زانو درآوردند. شهدای ما تبلور خانواده‌ای علوی بودند. آیه مباهله جنبه سیاسی، تربیتی و اجتماعی دارد و در این آیه بانوان برجسته شده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرزانه رئوفی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    خوب
  • شکر IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    الحمد للّه رب العالمین