یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سردار محمد رضا موحد

حوزه/ فرمانده سپاه قم گفت:طی این سال‌ها علیرغم همه تلاش‌های دشمن برای نابودی جمهوی اسلامی، این انقلاب در منطقه و جهان همانند نور می‌درخشد و استمرار نظام اسلامی نیازمند جهاد و ایستادگی ملت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار محمد رضا موحد، فرمانده سپاه استان قم در مراسم بزرگداشت شهید شاخص بسیج مداحان کشور در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با حضور مداحان، شاعران آئینی، مسئولین هیئت‌های مذهبی و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد اظهار داشت: لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب (ع) در دوران دفاع مقدس از جمله یگان‌های مهم رزمی بوده که این لشکر در ۱۷ نبرد مستقیم با ۱۵۶ گردان از جنوب غرب تا شمال شرق حضور مقتدرانه ای داشته است.

فرمانده سپاه قم افزود: لشکر علی بن ابی طالب (ع) پس از پایان جنگ نیز در عرصه‌های مختلف از جمله جنگ سوریه و در آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا نقش مؤثری داشته است.

وی عنوان داشت: افتخار می‌کنیم که شهید شاخص مداحان کشور از قم انتخاب شد و شهید مالکی نژاد در سن ۱۳ سالگی به جبهه رفت و از کودکی قرآن را آموخت و مکبر مسجد بود و مداحی را از همان دوران نوجوانی دنبال کرد.

سردار موحد، با بیان اینکه شهید حسین مالکی نژاد در سال ۶۲ به جبهه‌ها اعزام می‌شود و در سن ۱۷ سالکی به مقام شهادت می‌رسد، افزود: شهدا نیازی به برگزاری این گونه مراسم‌ها ندارند و ما هستیم که نیاز داریم تا پیام شهدا را دریافت کنیم که همانا ادامه مسیر جهاد و شهادت است.

فرمانده سپاه قم بیان داشت: اسلام، انقلاب و نظام اسلامی نیازمند جهاد و ایستادگی ملت است تا در نهایت این انقلاب به دست صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله اعظم برسد و در طی این سال‌ها علیرغم همه تلاش‌های دشمن برای نابودی نظام، انقلاب اسلامی در منطقه و جهان همانند نور می‌درخشد.

وی بیان داشت: کسانی که در سال گذشته امیدوار بودند که اتفاقی در کشور رخ دهد مأیوس شدند و امیدواریم مشکلات پیش روی کشور نیز در عرصه‌های اقتصادی و معیشتی حل شود.

سردار موحد، گفت: در سال گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای کنگره ملی شهدای استان قم تاکید کردند که باید یاد شهدا زنده بماند و همچنین پیام شهدا به جامعه و به خصوص نسل جدید منتقل شود و آن هم با زبان هنر و تاکید کردند گاهی یک بیت شعر از یک ساعت بحث مستدل یک سخنران ماهر اثربخش تر است.

فرمانده سپاه قم مداحان ظرفیت بسیار بزرگی دارند و باید برای بیان حقیقت تلاش کنند افزود: مداحان در دوران مدافع مقدس هنرنمایی می‌کردند و رزمندگان با نوای آنان رهسپار جبهه‌ها می‌شدند.

وی تصریح کرد: امروز در عرصه نظامی به جایی رسیده‌ایم که هیچ قدرتی نمی‌تواند نگاه چپ به کشور کند و در سال‌های اخیر اقدامات تهاجمی علیه آمریکایی‌ها نشان از اقتدار نظامی کشور است.

سردار موحد، افزود: امروز دشمنان در جنگ شناختی و ترکیبی اذهان و افکار جوانان را مورد هدف قرار داده و باید خرمشهرهایی که یک نمونه‌ای از آن همین امر است را آزاد کنیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha