یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رئیس جمهور

حوزه/ رئیس جمهور، خطاب به کارگزاران و مدیران دستگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، کار و مدیریت جهادی را نیاز اصلی امروز عنوان کرد و گفت: نباید در ادارات شاهد روابط ناسالم، اعمال نفوذ و پارتی‌بازی باشیم، مردم انتظار دارند ادارات و سازمان‌ها مسئولانه در خدمت آنها باشند و از هر گونه رابطه ناسالم پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عصر امروز در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد، با قدردانی از استقبال گرم مردم یاسوج از خادمان خود و ابراز خرسندی از حضور در جمع پرشور آنان، اظهار داشت: این حضور باشکوه نشانه عشق مردم به نظام و انقلاب و ولایت‌مداری آنان است که ریشه در سلحشوری اهالی کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ و در عرصه‌های دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قبل از انقلاب بسیار متفاوت شده، گفت: تلاش‌های زیادی برای پیشرفت استان صورت گرفته، اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب همچنان باید بیشتر تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با اشاره به بهره‌برداری از برخی طرح‌های مصوب دور اول سفر استانی دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد از جمله سد چمشیر، مجتمع پتروشیمی گچساران و ده‌ها کارخانه‌ای که امروز پس از سال‌ها رکود و تعطیلی به مدار تولید بازگشته‌اند، یادآور شد: پیش از این سفر نیز نیازهای استان شناسایی و تصمیمات لازم برای تأمین آنها اتخاذ شده است.

رئیس جمهور، تأمین مسکن مورد نیاز مردم و نیز توجه به ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را از جمله مطالبات اصلی مردم و مسائل مورد توجه دولت در این سفر برشمرد و افزود: شخصا پیگیر مسئله مسکن مردم هستم و در این راستا جلسات شورای‌عالی مسکن را حداقل ماهی یک‌بار تشکیل می‌دهم، در زمینه اشتغال نیز آمار حاکی از کاهش نرخ بیکاری است، اما همچنان به تلاش بیشتری برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این زمینه نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، توسعه جاده‌های مواصلاتی به منظور توسعه گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای را از دیگر اولویت‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز استان دانست و خاطرنشان کرد: امروز در راستای توسعه زیرساخت‌های استان، سد چمشیر به بهره‌برداری رسید و تکمیل نیز در دست پیگیری است.

رئیس جمهور، خطاب به کارگزاران و مدیران دستگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، کار و مدیریت جهادی را نیاز اصلی امروز عنوان کرد و گفت: نباید در ادارات شاهد روابط ناسالم، اعمال نفوذ و پارتی‌بازی باشیم، مردم انتظار دارند ادارات و سازمان‌ها مسئولانه در خدمت آنها باشند و از هر گونه رابطه ناسالم پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین با اشاره به بازدید خود از منطقه زلزله‌زده سی‌سخت در ابتدای دولت سیزدهم، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که ۲ هزار واحد مسکونی در این منطقه بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

رئیس جمهور، با ابراز خشنودی از آمار ۲۰ درصدی عضویت زنان در هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز در سفر به کهگیلویه و بویراحمد بر اهمیت کرامت اجتماعی زنان تأکید داشتند و امروز خوشحالیم که زنان استان همت کرده و حضور موثری در فعالیت‌های اجتماعی و علمی و سیاسی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، همچنین با اشاره به حضور ۷۰ درصدی نیروهای بومی در ترکیب کارکنان پتروشیمی گچساران، گفت: بومی‌گزینی در شرایط برابر قطعا اولویت دارد و توصیه ما به مدیران همواره توجه به توانمندی‌های استان‌ها است.

رئیس جمهور، به فرمایش امام راحل، که عشایر را ذخایر کشور معرفی کردند اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان در عمل و نه صرفا با سخن، قدردان عشایر باشند و از آنان حمایت کنند، البته اقدامات خوبی در این زمینه از سوی دولت انجام شده که باید تکمیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خطاب به مدیران استان تأکید کرد که در زمینه انجام مسئولیت‌های خود و انتخاب نیروها از دیگر مسئولان استانی مشورت بگیرند، خاطرنشان کرد: البته مراقب باشید که به هیچ وجه تحت نفوذ آنان نباشید، چرا که مسئولیت اقدامات و انتصابات استانی شرعا بر عهده مدیران است و آنها باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha