یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید محمد حسین هاشمیان

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: بی شک حرکت در مسیر رشد علمی کشور و رفع موانع در راستای تولید و نشر علم، لازمه حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ماست.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که ارتقای سطح علمی و پژوهشی کشور، زمینه ساز حل مشکلات در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ...است، اظهار داشت: اگر در بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری دقت کنیم یکی از مهم ترین مطالبات ایشان زمینه سازی برای تقویت حرکت علمی کشور در عرصه های گوناگون است و به همین خاطر ایشان معتقدند که تولید علم برپایه شاخصه های ایرانی و اسلامی، لازمه اقتدار ایران اسلامی به شمار می رود.

وی همچنین ضمن اشاره به اهمیت بیش از پیش دین مبین اسلام به بحث علم و علم آموزی افزود: همان طور که از روایات ما برمی آید، علم باعث سلطنت و برتری است و ما هر چقدر که به این مقوله اهمیت بدهیم خواهیم توانست در دنیا به جایگاه والای خود دست یافته و بر محدودیت ها و مشکلات به یاری خدای متعال غلبه کنیم.

این پژوهشگر علوم انسانی گفت: در دنیا نیز که دقت می کنیم به خوبی به این نکته کلیدی پی می بریم که اساساً سرمایه علمی برای جوامعی که قدرت سیاسی دارند، اهمیت فوق العاده ای دارد به نحوی که باید گفت توسعه علمی در خدمت افزایش قدرت سیاسی قرار گرفته، ضمن آن که در حوزه فرهنگی نیز علم و دانش، بسترساز پیشرفت و توسعه فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: علم و معرفت موتور محرکه ای است که همه نظام های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی به آن توجه دارند و در اهمیت این بحث جای هیچ تردیدی وجود ندارد که برای داشتن قدرت سیاسی و فرهنگی و اقتصادی نیاز به تولید دانش و رشد علمی یک ضرورت به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان بیان داشت: بر این اساس ما اگر می خواهیم که بر مشکلات و معضلات موجود در جامعه خودمان اعم از مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... غلبه پیدا کنیم، راهش توجه به علم و زمینه سازی برای رشد علمی و پژوهشی کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha