یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: مراسم عزاداری یوم العباس قبل از شروع حرکت دسته عزاداری از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۴ مرداد با حضور مردم عزادار از سراسر ایران در این مجموعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، علیرضا فیروز فر رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراسم عزاداری قبل از شروع حرکت دسته عزاداری از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۴ مرداد با حضور مردم عزادار از سراسر ایران در این مجموعه برگزار می‌شود، گفت: دسته عظیم عزاداری حسینیه اعظم زنجان ساعت ۱۶ از حسینیه اعظم به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع) حرکت خواهد کرد.

وی افزود: جهت خدمت رسانی به عزاداران حسینی تعداد ۳۰ موکب و جایگاه آب رسانی در مسیر دسته عزاداری توسط هیئات حسینی بر پا خواهد شد.

فیروزفر با بیان اینکه ۵۵۰ خادم افتخاری با ۵۹ ایستگاه ثابت و سیار کار جمع آوری نذورات مردمی را انجام خواهند داد، ادامه داد: ذبح گوسفندان توسط ذابحین با حضور ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی توسط ۱۴۰ نفر از خادمین این واحد از ساعت ۱۵ شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۱۵ عدد بلندگوی صوت مسیر ۳ کیلومتری دسته عزاداری و خیابانهای اطراف را توسط ۲۷۰ خادم افتخاری پوشش خواهند داد، گفت: صداوسیما پوشش تصویری و پخش زنده این حماسه عظیم را برعهده دارند.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان افزود: ۸۰۰ خادم افتخاری برادر و خواهر کار انتظامات و نظم دهی دسته را انجام خواهند داد.

وی گفت: طبق هماهنگی انجام شده قطار ویژه‌ای، عزداران را از تهران به زنجان خواهد رساند.

فیروزفر با بیان اینکه در راستای تکریم از زائرین حسینی ستاد اسکان با ۱۵ نفر خادم افتخاری شروع به کار کرد، افزود: با همکاری ۱۰ دستگاه دولتی برای ۲۰۰۰ نفر و همراهی مردمی برای ۲۰۰ نفر در هر روز اسکان میسر شده است.

وی افزود: این ستاد از سوم الی هفتم مردادماه به زائرین ارائه خدمت خواهد کرد. فضاهایی که برای اسکان عزاداران در اختیار آنها قرار می‌گیرد کاملاً رایگان است. علاوه بر اسکان، یک وعده غذای گرم تبرکی حسینیه اعظم به این افراد داده می‌شود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: مسافرانی که قصد استفاده از فضاهای ستاد اسکان حسینیه اعظم زنجان را دارند کارت ملی به همراه خود داشته باشند.

وی افزود: همشهریانی که مایل به همکاری با این ستاد برای میزبانی از زائرین حسینیه دارند می توانند به این ستاد مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha