یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام رنجبر

حوزه / کارشناس دینی گفت: اگر بیان می‌کنند امام حسین(ع) سفینه النجات است، چون عالم غرق در گناه و فساد بوده و تنها کشتی نجات از این دریای پرتلاطم، مکتب امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا رنجبر شب گذشته در مراسم سوگواری هیئت رزمندگان اسلام در مسجد امام(ره)، اظهار داشت: این عالم تاریک خانه است و امام حسین(ع) مصباح الهدی عالم.

وی با بیان اینکه اگر چراغ اهل بیت(ع) در دنیا نباشد، شناخت ما از عالم هستی و خالق هستی، شناختی ناقص و معیوب خواهد بود، گفت: شاخصه چراغ برای افزایش دید، این است که در مقابل و پیشاپیش انسان باشد.

کارشناس مذهبی، عنوان کرد: اصرار اهل بیت(ع) برای قرار گرفتن در حکومت‌ها و امام امت‌ها، علیرغم اینکه دنیا برای آنان هیچ ارزشی نداشته، اما برای راهنمایی انسان‌ها به سمت نور الله است.

وی یادآور شد: اگر بیان می‌کنند امام حسین(ع) سفینه النجات است، چون عالم غرق در گناه و فساد بوده و تنها کشتی نجات از این دریای پرتلاطم، مکتب امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام رنجبر یادآور شد: زمانی چشم و گوش بصیرت انسان باز می‌شود، که چشم و گوش مادی انسان بر روی گناهان و حرام بسته شود، همه پزشکان می‌گویند چشمان خود را باز کنید تا ببینید، ولی عارفان و عالمان توصیه می‌کنند چشمان سر خود را برروی حرام ببندید تا نادیده‌های عالم هستی را ببینید.

وی ادامه داد: انسان در دنیا، در هر صورت بنده است، یا بنده خدا می‌تواند باشد یا بنده دیگران باید باشیم، در مقابل بندگی خدا، آزادگی نیست، بلکه بندگی طاغوت است.

کارشناس دینی متذکر شد: بندگی همان دینداری است، دین چون دانه، یک مغز و پوسته دارد، پوسته دین، نماز، عبادت، روزه وحج است، ولی مغز دین طهارت، انسانیت، اخلاقیت و عقلانیت است.

وی اذعان کرد: تمام هنر شیطان این است که بین مغز و پوسته دین قیچی بگذارد، حربه فتنه شیطان این است که عده‌ای را فقط مشغول پوسته دین می‌کند تا از مغز دین جدا شوند.

حجت الاسلام رنجبر، تصریح کرد: ابن زیاد و حُر در یک میدان بودند، ولی آنچه صف حُر را از صف ابن زیاد جدا کرد، معرفت بود، باید به دنبال معرفت برویم که باعث سعادت می‌شود.

وی ابراز کرد: زمانی جامعه ما دچار مشکل و فقر فرهنگی شد، که یخچال‌های منازل ما بزرگتر از قفسه‌های کتاب شد، این یک اشتباه استراتژیک است که دلیل بی‌حجابی را فقط و فقط مشکلات معیشتی و اقتصادی بدانیم، آن فقری که در روایت رسول اکرم(ص) آمده است که در صورت ورود به منزلی، ایمان از درب دیگری خارج می‌شود، فقر فرهنگی است.

کارشناس دینی اظهار کرد: اگر قرار بود دلیل هر بی‌حجابی و کفر، فقر اقتصادی باشد، پس باید مرفه‌ترین و ثروتمندترین انسان‌های ما، مومن‌ترین آنان باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha