شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه از نظر امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و طواغیت واجب شرعی است، گفت: جامعه‌ای که در پیشگاه و مکتب سیدالشهدا(ع) تربیت شود برای مستکبرین خطرناک است و دشمن به خوبی این مسئله را می‌داند و لذا با این مجالس مبارزه می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: برگزاری مراسم‌های عزاداری سید الشهدا(ع) زمینه ساز تقویت تقوا در جامعه است.

وی با بیان اینکه این سنت الهی است که این مجالس برای همیشه ماندگار شود، گفت: برای شهادت امام حسین(ع) حرارتی در قلب مومنین تا قیامت باقی خواهد ماند و هیچگاه نیز سرد نخواهد شد و این جز اسرار الهی است.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه جریان باطل تلاش می‌کند به این فرهنگ و مراسم آسیب بزند، خاطرنشان کرد: جریان باطل با شبهه پراکنی و بیان برخی مطالب سعی در تضعیف عزاداری‌ها را دارد، چرا که از اندیشه حاکم بر این مکتب و عزاداری‌ها ترس دارد.

وی با تأکید بر اینکه مخالفت جریان باطل با مجالس اهل بیت(ع)، به دلیل آن است که ترویج اندیشه حسین(ع) در جامعه را برای خود خطرناک می‌بیند، اظهار کرد: امام حسین(ع) فرمودند هیچ ‌فتنه و سختی برای امت من، بالاتر از حکومت افرادی امثال معاویه و یزید بر آنها نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: امام حسین(ع) بر این باور تأکید داشتند که وظیفه‌ای افضل از جهاد و مبارزه با طاغوت و استکبار وجود ندارد و این بزرگترین فتنه در نظر حضرت بود.

وی با بیان اینکه از نظر امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و طواغیت واجب شرعی است، گفت: جامعه‌ای که در پیشگاه و مکتب سیدالشهدا(ع) تربیت شود برای مستکبرین خطرناک است و دشمن به خوبی این مسئله را می‌داند و لذا با این مجالس مبارزه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه پیرو مکتب امام حسین(ع) زیر بار ظلم نمی‌رود، اظهار کرد: دشمن تمام تلاش خود را برای تضعیف مجالس عزای سیدالشهدا(ع) به کار گرفته اما نمی‌داند حسین(ع)، نور خداوند است و پر شور برگزار شدن این مراسمات سنت الهی است.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر به‌سزایی داشت، خاطرنشان کرد: ملت ما از امام حسین(ع) مبارزه علیه مستکبر را یاد گرفت و این سیدالشهدا(ع) بود که شعار هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة را به ما یاد داد.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه ایثار و شهادت طلبی نتیجه حضور در مکتب امام‌ حسین(ع) است، یادآور شد: جمهوری اسلامی وظیفه خود می‌داند این فرهنگ را توسعه دهد.

وی در پایان با اشاره به ۵ مردادماه، خاطرنشان کرد: سالروز عملیات مرصاد و شهادت جمع از نیروهای استان همدان در نبرد با منافقین و اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha