شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عده‌ای دنبال این هستند که ارزش‌ها را جای ضد ارزش جا بزنند یا ضد ارزش را جای ارزش جایگزین کنند که مسائلی همچون حجاب و ولنگاری و عفاف از جمله همین موارد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در شب تاسوعای حسینی با بیان اینکه مهمترین دغدغه امام حسین(ع) دغدغه دین بود، اظهار داشت: برای حفظ دین اوصیای الهی جان دادند به همین دلیل در قدم اول باید دین مورد دغدغه امام حسین(ع) را شناخت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دین سطحی باعث می‌شود در مواجهه با صحنه‌ها و اتفاقات انسان به شک و شبهه بیفتد و در نتیجه از آن خارج شود.

وی با بیان اینکه انسان برای دین بایستی مانند کوه بایستد تا در برابر طوفان و بادها تکان نخورد، خاطرنشان کرد: بعد از شناخت دین باید در برابر آن تسلیم بود و بخشی نگر نبود و وظیفه سوم ما نیز نسبت به دین تبلیغ و ترویج آن است.

دبیر مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شیخ زکزاکی طلبه تحصیل کرده حوزه علمیه قم است، اما او به اینکه در قم درس می‌خواند و یک طلبه است بسنده نکرد و به تبلیغ دین پرداخت، حتی چند فرزند او به شهادت رسیدند اما رسالت تبلیغ دین را ادامه داد.

آیت الله حسینی بوشهری، شهید ابوتراب عاشوری را نمونه یک انسان مبلغ دین دانست و ابراز کرد: در بوشهر شهید ابوتراب عاشوری در عرصه تبلیغ درخشید و در این راه به شهادت رسید.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام کربلا این بود که برای حفظ دین باید از عزیزترین نزدیکان خود گذشت و لذا امام حسین(ع) نیز همه نزدیکانش به شهادت رسیدند یا به اسارت رفتند تا دین زنده بماند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در مسیر دفاع از دین از جمعیت نترسید، گفت: اگر راه را درست پیدا کرده‌اید از کمی جمعیت نترسید.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به پیروزی نمی‌اندیشید بلکه به تکلیف الهی فکر می‌کرد، اظهار کرد: اگر تکلیف‌گرا باشید برای شما فرقی نمی‌کند پیروز شوید و یا شکست بخورید، همانند امام حسین(ع) که به فکر عمل به وظیفه بود و عشق به خدا داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه دشمنان امام حسین(ع) احساس پیروزی در عاشورا کردند اما آنها بازنده اصلی بودند، یادآور شد: عده‌ای دنبال این هستند که ارزش‌ها را جای ضد ارزش جا بزنند یا ضد ارزش را جای ارزش جایگزین کنند که مسائلی همچون حجاب و ولنگاری و عفاف از جمله همین موارد است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ولنگاری برای آنها ارزش است، اما برای جامعه ما ضد ارزش و یا اینکه حجاب برای ما ارزش اما برای آنان ضد ارزش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha