سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ برگزاری مجلس عزای امام حسین (ع) همراه با یادواره شهدای مرق و سادیان

حوزه / کارشناس مذهبی بابیان گفت: هدف عمده برگزاری مجلس امام حسین(ع) در ماه محرم و صفر، شناخت کامل دین اسلام و عمل به آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد ملایی شب گذشته در مجلس عزای امام حسین (ع) و یادواره شهدای مرق و سادیان کاشان که در مجموعه فرهنگی گنجینه نگین روستای مرق کاشان برگزار شد، به کارکرد دین اشاره کرد و اظهار داشت: دین مجموعه برنامه خدایی، برای سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها است.

وی، دین اسلام را جامع‌ترین و کامل‌ترین ادیان دانست و گفت: دین اسلام را نباید تکه تکه کنیم و جایی که به نفع ما نیست عمل نکنیم و جایی که به نفع ما است عمل کنیم، بلکه باید مجموعه این دین را بپذیریم.

این کارشناس مذهبی، بر لزوم برطرف کردن آسیب‌های دینی مسلمانان تأکید کرد و یادآور شد: هدف عمده برگزاری مجلس امام حسین(ع) در ماه محرم و صفر، شناخت کامل دین اسلام و عمل به آن است.

وی خطاب به جوانان، با بیان اینکه دین انسان را قوی می‌کند، خاطرنشان کرد: دین می‌گوید تقوا را به عنوان قوی‌ترین ترمز برای غلبه بر مشکلات و دوری از گناه در اختیار داشته باش و اگر نماز بخوانی، فحشا نمی‌تواند تو را بلرزاند.

حجت الاسلام ملایی، با انتقاد از زیرپاگذاشتن دستورات الهی با بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه، اظهار کرد: به عده‌ای که این کار را انجام می‌دهند می‌گوییم، اگر مشکلی با من طلبه داری، حداقل حرمت خدا، اهل بیت (ع) و آیات قرآن را نگه دار.

وی با تأکید بر اینکه دین، نماز، روزه و تقوا انسان را قوی می‌کند، یادآور شد: انسان بی‌تقوا ضعیف است و کوچکترین اقدامی، به زمین می‌خورد اما انسان‌های باتقوا، همیشه خوشبخت و سعادتمند بوده و خواهند بود.

این کارشناس مذهبی، حضور در مجلس امام حسین(ع) را موجب تقویت تقوا و دوری از گناه و معصیت دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که قوی شدیم، تبدیل به بزرگانی چوت شهید سلیمانی و شهید سردار قاسم رحیم زاده مرقی می‌شویم.

حجت الاسلام ملایی، با بیان اینکه شهدابا تمرین دینی قوی شدند، گفت: با سالم عبور کردن از دست اندازهای مال، شهوت، مقام و هوس‌های دنیا می‌توانیم قوی شویم.

وی با بیان اینکه دشمنان به خاطر علاقه ما به اهل بیت (ع) و تبعیت از ولایت، تاکنون نتوانستند به اهداف پلیدشان برسند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، اگر مقابل دین مان بایستید، ما مقابل تمام دنیای شما خواهیم ایستاد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha