یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ستاد اقامه نماز

حوزه / رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: وظیفه اصلی ستاد اقامه نماز ترویج، توسعه و تعمیق‌ بخشی امر نماز در جامعه است که همه طیف‌های جامعه اسلامی و در هر زمانی را در برمی‌گیرد، لذا مختص به طیف و زمان خاصی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان، بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: وظیفه اصلی ستاد اقامه نماز ترویج، توسعه و تعمیق‌ بخشی امر نماز در جامعه است که همه طیف‌های جامعه اسلامی و در هر زمانی را در برمی‌گیرد، لذا مختص به طیف و زمان خاصی نیست.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد در سه محور فرهنگی، آموزشی و نظارت و ارزیابی در حیطه دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، ادامه داد: اجرای طرح پیوند خانه، مدرسه و مسجد، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان یکی از برنامه‌های شاخص ستاد اقامه نماز استان همدان است.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم، عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، هماهنگی بین سه رکن اساسی خانه، مدرسه و مسجد در عرصه نهادینه شدن امر نماز در بین دانش‌آموزان است، چرا که اگر هر کدام از این سه رکن متغایر با رکن دیگر کار کند، هرگز نتیجه مطلوب در ترویج امر نماز به دست نخواهد آمد.

وی هدف دیگر را آشنایی دانش‌آموزان و انس با مسجد و نماز جماعت دانست و گفت: ما در این طرح چندین هدف را دنبال می‌کنیم و سعی شده تا نسل نوجوان هم با اصول نماز جماعت آشنا شود و هم با فضای مسجد و برپایی نماز جماعت در مسجد انس گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های نماز شناسی و پاسخ به شبهات نماز با حضور مبلغین و اساتید مجرب طرح شبهه‌شناسی، طرح شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز ویژه والدین و نشست‌های دانشجویی از دیگر فعالیت‌های این مجموعه در حوزه فرهنگی است.

وی تشریح کرد: در مسائل فرهنگی جشنواره سراسری فجر تا فجر در قالب‌های ادبی و هنری در سراسر کشور و به طبع در استان همدان برگزار خواهدشد که دبیرخانه جشنواره به صورت دائمی در تهران و مراسم اختتامیه در استان همدان برگزار و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزشی اقدامات مطلوبی توسط ستاد انجام شده است، خاطرنشان کرد: دوره‌های متعدد و متنوع دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه برگزار شده که می‌توان به دوره‌های ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سراسر استان، دوره‌های ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک، دوره آموزش ویژه معلمان مدارس دوره اول دختران، ائمه جماعات مدارس اعم از روحانیون و غیر روحانیون و پرستاران و بهیاران بیمارستان تحت عنوان سلامت معنوی اشاره کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی و ارتقاء سطح خدمات نمازخانه‌های جایگاه‌ها و مجتمع های خدماتی رفاهی، کارشناسان و دبیران اقامه نماز شهرستان‌های استان، ضمن بازدیدهای مستمر در قالب کارگروه استانی به بررسی مجتمع‌های خدماتی رفاهی و نمازخانه‌های بین راهی پرداختند و در خصوص رفع نواقص احتمالی، راهنمایی‌های لازم را به مدیران و متصدیان این اماکن ابلاغ کردند.

وی تأکید کرد: اصحاب رسانه‌ در جلسات فرهنگی از دستگاه‌های اجرایی اقداماتشان را در زمینه ترویج نماز مطالبه کنند.

انتهای پیام/

وظیفه اصلی ستاد اقامه نماز، ترویج، توسعه و تعمیق‌ بخشی امر نماز در جامعه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha