شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با مدیران حوزه علمیه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت : میزهای تخصصی، توجه به مسئله تبلیغ در روستا، تبلیغ چهره به چهره، کار با کودک و نوجوان از جمله برنامه‌ها و میزهایی است که در شورای تبلیغ با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امشب در شورای حوزه استان همدان که با حضور آی الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات جهادی آیت الله اعرافی، اظهار داشت: به صورت مستمر پیگیر اخبار و اقدامات آیت الله اعرافی در عرصه‌های مختلف هستم و لازم است تا از این تلاش‌های جهادی تقدیر کنیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های آیت الله موسوی اصفهانی به عنوان مدیر حوزه علمیه استان همدان، گفت: در مدت بیش از ۲۰ سال حضور آیت الله موسوی اصفهانی در همدان شاهد برکات و خدمات بسیاری در استان و در مدارس علمیه استان بوده و هستیم.

امام جمعه همدان با اشاره به وحدت و یکپارچگی موجود در استان همدان، خاطرنشان کرد: در عرصه تبلیغ به عنوان یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، در استان همدان شورای تبلیغ فعال است و کارهای خوبی در این شورا انجام شده است.

وی افزود: میزهای تخصصی، توجه به مسئله تبلیغ در روستا، تبلیغ چهره به چهره، کار با کودک و نوجوان از جمله برنامه‌ها و میزهایی است که در شورای تبلیغ با جدیت دنبال می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، به تشریح وضعیت فرهنگی در استان همدان پرداخت و گفت: با برخی از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی که گاهی در سطح ملی با آن روبرو هستیم در استان همدان نیز برخورد داریم اما در این بین متأسفانه در مسئله جمعیت استان همدان، از استان‌های پیر محسوب می‌شود.

وی افزود: در بحث فرق و مذاهب موسسه کلامی احیاء با حضور طلاب و اساتید حوزه به‌صورت تخصصی در این عرصه فعالیت می‌کند و به موفقیت‌هایی هم دست یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به حضور و فعالیت ۲۴ گروه جهادی در عرصه تبلیغی در استان همدان، خاطرنشان کرد: خاک همدان عالم پرور است و این ظرفیت عظیم فرهنگی در این استان وجود دارد که باید به نحو احسن برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان همدان محل عبور زائران اربعین از ۱۷ استان است، اظهار کرد: تردد بالغ بر ۳ میلیون زائر در ایام اربعین در استان فرصت فرهنگی، تبلیغی خوبی است که باید با استفاده از ظرفیت مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه نسبت به آن با برنامه عمل کنیم.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه در موکب‌های خدمت رسانی اربعین طلاب می‌توانند با حضور خود به امر تبلیغ بپردازند، گفت: این فرصت فرهنگی بی‌نظیر در اختیار طلاب همدانی است که باید بتوانند از آن به درستی استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه جلسات شورای حوزه استان در راستای مشکلات مدارس و دغدغه‌ اساتید و طلاب برگزار می‌شود، یادآور شد: باید در این بین از همراهی‌های دولت نیز تقدیر کنیم و تلاش بر حمایت بوده، البته در بعضی از موارد با نواقصی نیز روبرو بودیم که باید در راستای رفع آن قدم برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، سرمایه اصلی حوزه‌ها را طلاب و اساتید آن دانست و اظهار کرد: در شهری همانند همدان با جمعیت موجود، انجام کار فرهنگی چندان سخت نیست، البته به شرطی که نیروی‌های فعال، توانایی ارتباط با مردم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای ۸هزار شهید است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد شهدای همدان فرمودند که از برجسته‌ترین شهدا هستند، همانند شهید همدانی و شهید چیت سازیان.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه تعداد شهدای روحانی استان همدان نیز نسبت جمعیت موجود آن آمار بالایی است، گفت: طلاب همدان به صورت تشکیلاتی وارد عرصه جهاد شدند و این نشان دهنده ایثارگری و تلاش روحانیت در عرصه دفاع از اسلام و کشور است.

وی با تأکید بر اینکه خود را جدای از حوزه نمی‌دانم، یادآور شد: بنده یک طلبه حوزه هستم و در هر جایگاهی که حضور داشته باشیم باید وظایف طلبگی خود را رعایت کنیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha