جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با مدیران حوزه علمیه همدان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: بهترین راه‌حل برای جلوگیری از مشکلات فرهنگی که امروز با آن روبرو هستیم، توسعه حوزه‌های علمیه از نظر کمّی و کیفی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی شب گذشته در جلسه شورای حوزه استان همدان که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد، با تأکید بر اهمیت توجه به حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: بهترین راه‌حل برای جلوگیری از مشکلات فرهنگی که امروز با آن روبرو هستیم، توسعه حوزه‌های علمیه از نظر کمّی و کیفی است.

وی با بیان اینکه این سفارش رهبر معظم انقلاب است که در بُعد علمی، تقوایی و انقلابی حوزه را تقویت کنیم، گفت: اگر مشکلات فرهنگی اخیر همچون بی‌حجابی را بررسی کنیم، به عوامل متعددی خواهیم رسید که یکی از راه‌های مبارزه با این مسأله و ایجاد حساسیت در جامعه، تقویت حوزه است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی تفسیر، مشاوره، مهدویت، کلام جدید و قضاوت در همدان، یادآور شد: این دوره‌ها در استان همدان در حد توان تأسیس شده و با پشتیبانی‌های مرکز در حال فعالیت و پیشرفت است.

وی افزود: واگذاری امتحانات شفایی در سه سطح به استان همدان، از اقدامات موثری بود که توسط مرکز انجام شد و قابل تقدیر است.

آیت الله موسوی اصفهانی، با تأکید بر اینکه مسئولان نسبت به حوزه باید حداکثر اهمیت را قایل باشند، گفت: نه در مقام حرف و شعار که در مقام اجرا باید شاهد این حمایت‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: از مسئولانی که نسبت به حوزه و فعالیت‌های حوزه دارای مسئولیت‌هایی هستند می‌خواهیم نسبت به رفع مشکلات موجود و موضوعاتی که سال‌هاست بلاتکلیف مانده، اقدام مناسب انجام دهند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha