دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سش

حوزه / مراسم سالگرد وفات جناب سلمان فارسی با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه علی اکبر(ع) کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، شب گذشته مراسم سالگرد وفات حضرت سلمان فارسی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با حضور نماینده ولیّ‌فقیه در کاشان و اقشار مختلف مردم، در حسینیه علی اکبر(ع) این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام پور شمس در این مراسم از سلمان فارسی به عنوان اولین مسلمان ایرانی نام برد و با بیان اینکه عده ای منافق صفت، نان را به نرخ روز می خورند گفت: با عوض شدن کاشی و لوستر مسجد، سلمان ها تحویل جامعه داده نمی شود. برای اسلامی شدن شهر باید جوانان آن شهر با صدای اذان صبح بیدار بشوند و صف نماز جماعت مسجد و جلسات تفسیر قرآن شلوغ تر از صف نانوایی باشد.

وی با بیان اینکه هنر امامین انقلاب این بود که سلمان ها تربیت کنند، افزود: هنر امام جماعت مسجد تربیت سلمان ها است لذا اگر نتوانیم یک جوان را با مسائل دینی و علمای دینی همچون فیض کاشانی ها و... آشنا کنیم به سراغ فیلم های افسانه ای هالیوودی خواهد رفت.

سخنران مذهبی با بیان اینکه با اخلاق و رفتار محبت آمیز جوانان جذب دین می شوند، اظهار کرد: مرحوم آیت الله میرزاجواد آقا تهرانی عالم اخلاق مشهد جوان لات و بی دین را با اخلاق و رفتارش شیفته دین و خودش کرد.

حجت الاسلام شمس تصریح کرد: اگر مسئولان ما هر شب ولو برای رفع مشکلات مردم در صفوف اول نماز جماعت شرکت کنند قطعا نسل جوان نیز مشتاق نماز جماعت و دین خواهند شد.

سخنران مذهبی با بیان اینکه سلمان فارسی با مردم راحت بود و فقرا را دوست داشت، یاد آورشد: امام راحل کوخ نشینان را به کاخ نشینان ترجیح می داد و رهبر معظم انقلاب نیز با احترام به بچه یتیم ها و فقرا حواسش به آنان هست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha