شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1107858
۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
سینه زنی سنتی بوشهر

حوزه/ در سالروز فرا رسیدن شهادت غریب الغربا امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) استان بوشهر همچون دیگر نقاط کشورهای مسلمان یکپارچه غرق در ماتم و عزا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در سالروز فرا رسیدن شهادت امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) استان بوشهر همچون دیگر نقاط کشورهای مسلمان، یکپارچه غرق در ماتم و عزا بود.

دلدادگان امام رئوف در جای جای استان بوشهر با حضور در تکایا، مساجد و حسینیه‌ها و در قالب دسته جات عزاداری به سوگواری پرداختند و دل‌های خود را روانه مشهد الرضا کردند.

هزاران نفر از مردم استان نیز در قالب پیاده روی میثاق امت با ولایت و یا پیاده‌روی ولایت کیلومترها راه را در هوای گرم، به عشق امام مهربانی‌ها پیاده‌روی کردند، بسیاری از مردم نیز از شب قبل مشغول برگزاری آیین عزاداری شهادت امام رضا(ع) و آماده‌سازی موکب‌های پذیرایی برای مسیر پیاده‌روی و ارائه خدمات به زائران بودند.

در بسیاری از نقاط استان موکب‌هایی برای خدمت رسانی و پذیرایی از مردم با حضور نوجوانان و جوانان برپا شده بود.

علاوه بر این در بسیاری از شهرهای استان بوشهر نیز با حضور گسترده مردم مراسم قرائت زیارت از راه دور امام رضا(ع) برگزار شد و مردم این زیارت پرفیض را زمزمه کردند.

در محلات شمالی و قدیمی بوشهر هم به رسم هرساله مراسم سنج و دمام و آیین سینه زنی سنتی با حضور و استقبال مردم عزادار بوشهری برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha