شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ورورد

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قم گفت: طلبه تراز، طلبه‌ای است که برای پر کردن انبار مهماتش مسلح به اطلاعات علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد و برای طی کردن این مسیر از آیات و روایات بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همزمان با حلول ماه ربیع الاول ویژه برنامه ایلاف (آغاز به تحصیل طلاب جدیدالورود) در مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

خانم عشق پور مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها ضمن خوش آمدگویی به طلاب در راستای رشد علمی و اخلاقی ایشان نکات مهمی را بیان کرد.

زهرا عزیزاللهی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قم ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای طلاب نوجوان عنوان کرد: از ابتدای راه ساختمان وجودتان را متعادل بسازید و برای این امر مهم باید اخلاص، مطالعه و مطالبه اخلاقی داشته باشید.

وی ادامه داد: طلبه تراز، طلبه‌ای است که برای پر کردن انبار مهماتش مسلح به اطلاعات علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد و برای طی کردن این مسیر از آیات و روایات بهره برد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین آقای فدایی استاد اخلاق، طلبگی را همچون محرم شدن دانست و گفت: باید با افزایش ظرف وجودی به پروردگار لبیک گفت و در مسیر بندگی و عبودیت ایشان گام برداشت.

وی حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها و حضرت هاجر را نمونه‌های ویژه در سعی و تلاش معرفی کرد و ثمره این تلاش را مادر امت و صاحب زمزم شدن دانست.

وی خطاب به طلاب اظهار کرد: طلبه موفق نیز باید در مسیر طلبگی سعی و تلاش پیوسته داشته باشد تا در جایگاه خود اثرگذار باشد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم معرفی کادر مدرسه، اجرای مسابقه و اهدای هدایا به طلاب جدید الورود بود.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha