جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه خارگ با بیان اینکه اصل وحدت، در سایه اخلاق و مهرورزی تقویت می‌شود، گفت: مسلمین در کنار توجه به سیره و سنت پیامبر(ص)، باید رحماء بینهم باشند و در برابر دشمنان اشداء علی الکفار باشند و این مهم در رفتارهای اجتماعی آنان ظهور و بروز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم گرامیداشت هفته وحدت در مسجد امیرالمومنین علی(ع) خارگ امروز با حضور مردم شیعه و سنی برگزار شد.

حجت‌الاسلام کارگر با تبریک میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، اظهار داشت: در سیره نبی مکرم اسلام، وحدت در ابعاد و سطوح مختلف دیده شده و به‌عنوان اصل اصیل در قرآن تبیین شده است.

وی با بیان اینکه اصل وحدت، در سایه اخلاق و مهرورزی تقویت می‌شود، افزود: مسلمین در کنار توجه به سیره و سنت پیامبر(ص)، باید رحماء بینهم باشند و در برابر دشمنان اشداء علی الکفار باشند و این مهم در رفتارهای اجتماعی آنان ظهور و بروز داشته باشد.

امام جمعه خارگ، با تأکید بر اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی، یادآور شد: تهاجم فرهنگی توسط استکبار جهت تغییر رویکردهای وحدت آفرین، تنها با رعایت آداب و اخلاق اسلامی و هم افزایی و همدلی حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: در تقویم فرهنگی کشور روز تولد پیامبر(ص) به‌عنوان روز مهرورزی و اخلاق نام گذاری شده و این موضوع در وحدت آفرینی به‌عنوان یک تکلیف دینی برای همگان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام کارگر، با بیان اینکه جزیره خارگ مصداق وحدت بین شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: در این جزیره هر سال با برگزاری مراسمات هفته وحدت در مساجد شیعه و اهل سنت با حضور مردم و مسئولان و تجلیل از فعالان فرهنگی و قرآنی شیعه و اهل سنت، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha