سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
نشست طوفان الاقصی

حوزه/ نشست «طوفان الاقصی و بایسته‌های کنش‌ رسانه‌ای محور مقاومت» با حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، مدیر شبکه‌های الکوثر و العالم و رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام، در تالار آیت الله مهدوی کنی (ره) این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست طوفان الاقصی و بایسته‌های کنش‌ رسانه‌ای محور مقاومت با حضور ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، غفاری، مدیر شبکه‌های الکوثر و العالم و حجت الاسلام والمسلمین سعدی، رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام، در تالار آیت الله مهدوی کنی (ره) این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست سیار؛ عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام به شعرخوانی پرداخت و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سعدی؛ رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام، ضمن خوش‌آمد به مهمانان و نماینده حماس در ایران، گفت: عملیات طوفان الاقصی دارای مشروعیت کامل فقهی و حقوقی است و جا دارد که رسانه های بر انعکاس این مسئله اهتمام داشته باشند.

گزارشی از نشست طوفان الاقصی و بایسته‌های کنش‌ رسانه‌ای محور مقاومت

وی شکست هیمنه پوشالی نظام جعلی اسرائیل، ماهیت جلاد و سفاک رژیم صهیونیستی و استاندارهای دوگانه نظام غربی را مولفه هایی دانست که رسانه های گوناگون باید در جهت تبیین و تشریح آن بکوشند.

رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام افزود: امروز مقام معظم رهبری، رهبر جریان مقاومت در جهان است. ایشان فرمودند: شکست غیرقابل ترمیم که نشر، تبیین و تحلیل این تعبیر در رسالت رسانه ها می باشد.

حجت الاسلام سعدی در پایان سخنان خود بر ضرورت ایجاد یک اتاق فکر درباره ادراکاتی که ناظر به این نبرد در حال شکل گیری است، تاکید کرد و گفت: خواهش من این است که دانشگاه امام صادق علیه السلام به عنوان یک معهد علمی، فریاد مظلومانه مردم فلسطین را در حوزه‌های علمی گسترش دهد و آن را از طریق نهادهای حقوقی مطالبه نماید و در حوزه تصویرگری نیز به  بازتبیین این اقدام بپردازد، تا نگذاریم این مظلومیت مضاعف بشود و این اتفاق نخواهد افتاد چراکه ان تنصر الله ینصرکم.

ناصر ابوشریف؛ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، با انتقاد از رواج دروغ‌هایی نظیر فروش سرزمین به اسرائیل توسط فلسطینی‌ها، به گستردگی نبرد رسانه‌ای در مقابل هجمه‌های تبلیغاتی صهونیست‌ها در کنار رزم نظامی پرداخت و گفت: در نبرد اخیر هم رژیم صهیونیستی شروع به دروغ‌پردازی کرد تا ذهن جهان مشوش شود و جنایات خود را توجیه کنند.

وی افزود: این شیوه مانند شیوه گوبلز از یاران هیتلر است. او نظریه‌اش این بود که این قدر دروغ بگو که مردم باور کنند و خودت هم آن را باور کنی. این نقطه‌ای بود که اسرائیلی‌ها از ابتدای جنگ شروع کردند.

گزارشی از نشست طوفان الاقصی و بایسته‌های کنش‌ رسانه‌ای محور مقاومت

ناصر ابوشریف انفعال رسانه‌ها و شبکه‌های اطلاع‌رسانی جهان اسلام را مورد انتقاد قرار داد در پاسخ به برخی شبهات گفت: در اسرائیل هر کس که سربازی‌اش تمام می‌شود به سرباز احتیاط تبدیل می‌شود درحالی که در غزه جمع مسلحین به ۴۰ هزار نفر هم نمی‌رسد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به تحلیل روند نزولی قدرت اسرائیل و افزایش توان مقاومت در منطقه پرداخت و بر اشاعه داستان‌ها و روایت‌های نبرد طوفان الاقصی تاکید کرد.

غفاری؛ مدیر شبکه‌های الکوثر و العالم، دیگر سخنران این نشست بود. وی از ظرفیت‌های رسانه‌ای که عملیات طوفان الاقصی برای مقاومت فراهم آورده سخن به میان آورد و استفاده از این ظرفیت را نیازمند یک سازماندهی دانست تا بتواند جنایات رژیم صهیونیستی را با پیام و روایت به شکل موثر به مخاطب منتقل کند.

وی ضرورت توجه به تاریخ مسئله فلسطین و استفاده از آن در روایتگری را یادآوری شد و بر گذار از روایت‌های سطحی برای رسیدن به اقناع تاکید کرد.

لازم به ذکر است که در پایان این نشست با حضور مسئولین دانشگاه از ناصر ابوشریف تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha