دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/ رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: حوزه علمیه قم یک مکتب الهی است و آثار آن قابل مشاهده است؛ مکتب قم اسلام ناب را به جهان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خرگزاری حوزه از اراک، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری یزدی که امروز در مصلای اراک برگزار شد، بیان کرد: زندگی حاج شیخ عبدالکریم حائری این عالم بزرگ، مملو از یک حیات طیبه و مظهر اخلاق و صاحب حکمت بود و عقل و علم را ترکیب کرده و تحولات زیادی در ابعاد مختلف ایجاد نمود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: حوزه علمیه قم یک مکتب الهی و آثار آن قابل مشاهده است و مکتب قم، اسلام ناب را به جهان ارائه کرد .

وی با اشاره به حوادث اخیر غزه، اظهار کرد: اتفاق بزرگی در سطح جهانی در حال شکل گیری است. امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اجازه ندادند داستان فلسطین و مبارزه آنان تمام شود، زیرا فقط، فلسطین نیست بلکه تسلط بر خاورمیانه است که اسرائیل نقشه آن را کشیده است.

پورمحمدی افزود: جمهوری اسلامی ایران به برکت مکتب قم این تحول بزرگ فلسطین را در صحنه بین‌المللی ایجاد کرده است و این مکتب نقش تعیین کننده‌ای در جایگاه اسلام شیعی و اهل بیت(ع) دارد و امروز اگر ایران از تاخت و تاز غرب نجات پیدا کرده، اتفاقی است که در مکتب حاج شیخ عبدالکریم حائری رخ داده است.

آثار حوزه علمیه قم در جهان قابل مشاهده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha