دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست

حوزه/ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر کجا رنگ و بوی تربیت دینی و قرآنی نباشد، مسائل و معضلات اجتماعی افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، کریم لایقی اصل مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویر احمد ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام پژمان امام جمعه شهر چیتاب اظهار کرد: امروز با توجه به فضای مجازی و دیگر آسیب‌های موجود در جامعه، از نقش مهم و تاثیرگذار مسجد غافل شده‌ایم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد کارکرد اصلی مسجد را آموزش و تربیت دانست و گفت: متاسفانه امروز ما از بسیاری کارکردهای مسجد غافل شده و آنها در حال رنگ باختن هستند و از زمانی که ما از مسجد غافل شدیم، تربیت دینی نیز از خانه‌ها فاصله گرفته است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر کجا رنگ و بوی تربیت دینی و قرآنی نباشد، مسائل و معضلات اجتماعی افزایش پیدا می کند.

وی از نهضت بازگشت به مسجد سخن به میان آورد و یادآور شد: در حال تلاش برای احیای نهضت بازگشت به مسجد هستیم و می‌طلبد که ائمه جماعات برنامه‌ریزی لازم را برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد داشته باشند.

لایقی اصل با اشاره به ضرورت پیش بینی برنامه‌های جذاب برای جذب نوجوانان و جوانان از طرف امام جماعت و مدیر کانون مسجد، بیان کرد: جذب افراد به مسجد یک هنر برای تربیت مدیران آینده جامعه است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد میزان مشارکت مردم بخش کبگیان در امور دینی را ستود و گفت: با توجه به اینکه مردم این منطقه احترام خاصی برای روحانیت قائل هستند، در امور دینی و مذهبی مشارکت فعالی داشته و دارند.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۲ کانون فرهنگی در بخش کبگیان، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد با توجه به فعال بودن کانون‌ها، مجمع مساجد منطقه مسائل و مشکلات را رصد و برای حل آنها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

همه دستگاه ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی پای کار باشند

حجت الاسلام سید فرج الله پژمان امام جمعه شهر چیتاب هم در این نشست ضمن تسلیت رحلت شهادت گونه حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که پایگاه پشتیبانی از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، مساجد هستند.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مسجد در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر مسائل جامعه، گفت: مساجد در انقلاب اسلامی در زمینه اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و همچنین کاهش اختلافات و سایر مسایل نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا می کنند.

پژمان با اشاره به اینکه آسیب‌های متفاوتی دست به دست هم داده‌اند که زنگ خطر آن هم اکنون به گوش می‌رسد، بیان کرد: اگر آسیب شناسی لازم صورت نگیرد در آینده‌ نه چندان دور خطر آن جامعه را تهدید می‌کند.

امام جمعه شهر چیتاب خاطرنشان کرد: مسجد امام رضا (ع) روستای صالحان یکی از مساجد فعال این بخش بوده که تا یک ماه قبل از وجود امام جماعت محروم بود که با تدابیر صورت گرفته این مشکل برطرف شد.

وی ضرورت ساخت خانه عالم در کنار مساجد را یادآور شد و افزود: می‌طلبد که همه دستگاه‌های فرهنگی دست در دست یکدیگر برای پیشبرد و اجرای برنامه‌های فرهنگی پای کار باشند.

امام جمعه شهر چیتاب تصریح کرد: توجه به مسائل دینی و ارزش‌های الهی و انسانی تنها وظیفه ائمه جمعه و جماعات نیست بلکه در جامعه دینی همه باید در حد توان تلاش لازم را داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید خطراتی که امروز جامعه را تهدید می‌کند جدی بگیریم، افزود: باید سرگرمی‌های لازم را برای فراغت نوجوانان و جوانان مد نظر قرار دهیم.

پژمان با اشاره به استقبال خوب مردم بخش کبگیان از برنامه‌های دینی و مذهبی، خاطرنشان کرد: مردم این منطقه از قدیم الایام با روحانیت ارتباط خوبی داشته و پذیرای حضور طلاب و روحانیون هستند.

امام جمعه شهر چیتاب گفت: هرچند استان کهگیلویه و بویراحمد محروم است ولی مردم منطقه پای کار بوده و می‌طلبد که مسئولان قدر آنها را با کار و تلاش بدانند.

در ادامه از فعالان قرآنی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha