سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نماز جمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم در رابطه با انتخابات گفت: حضور مردم در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که این ملت می‌تواند آن را مانند یک ذره فولادی در مقابل حمله دشمنان، سونیت و دخالت کنندگان نگه دارد. تاکیدات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نسبت به لزوم حضور مردم در انتخابات و اثرات آن در پیشبرد نهضت بیانگر اهتمام جدی رهبران نظام به این نقش بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: رعایت تقوا، زندگی ما را سامان می‌بخشد، اما اثر مهم‌تر تقوا این است که انسان را به مقام عبودیت و بندگی می‌رساند. انسان با تقوا در همه عرصه به مقام سرسپردگی خدا می‌رسد.

وی در رابطه با حضرت معصومه (س) بیان کرد: مقام حضرت معصومه (س) به قدری است که زیارت‌نامه مخصوص دارند و لقب معصومه را برادرشان، امام رضا (ع)، به ایشان دادند. از نظر علمی به مرتبه‌ای رسیده بودند که وقتی در غیاب پدرشان پاسخ شیعیان را به صورت مکتوب دادند و امام موسی (ع) این جواب‌ها را دیدند فرمودند:« أبی هیَ و أمی، حَکَمَت بِما حَکَمَ الله!»

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: همه مردم به ویژه دختران و بانوان ما باید تلاش کنند که الگوی آن‌ها شخصیت‌هایی مانند حضرت معصومه(س)، حضرت زینب (س) و حضرت زهرا (س) باشد. چون از نظر اسلام، زن اسلامی، انسانی است که دارای ایمان، عفاف، اثرگذاری اجتماعی، رشد علمی و معنوی و متصدی مهم‌ترین بخش تربیت انسان یعنی مدیر کانون خانواده بودن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دنیا سخن جدید از ایران اسلامی می‌شنود بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویتی و فرهنگی خود را به دنیا صادر می‌کنند، زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی پیش روی زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود و عفیف و محجبه هم بود و درعرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگرهای جدیدی اشغال کرد و فتوحات بزرگ به دست آورد.

امام جمعه قم با اشاره به سالگرد شهادت شهید فهمیده گفت: با توجه به حوادث اخیر و نهضتی که در غزه و فلسطین اشغالی بر پا شده است، جریان صهیونیست از اسم شهید فهمیده وحشت دارد به همین خاطر در پی شایعات، شبهات و حملاتی علیه شهید فهمیده است. یکی ازمزدوران بی بی سی مدعی شده است که با نارنجک به زیر تانک رفتن این نوجوان افسانه است. سوال این است چرا حماسه شهید فهمیده انقدر لشکر شیطان را ترسانده است؟

نماینده ولی فقیه در قم اظهار کرد: جواب این است که چون حماسه‌ای که این نوجوان ایجاد کرد در فلسطین و لبنان بازتاب داشت و این نوجوان را الگوی خود قرار دادند.

وی در رابطه با انتخابات گفت: حضور مردم در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که این ملت می‌تواند آن را مانند یک زره فولادی در مقابل حمله دشمنان، سونیت و دخالت کنندگان نگه دارد. تاکیدات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نسبت به لزوم حضور مردم در انتخابات و اثرات آن در پیشبرد نهضت بیانگر اهتمام جدی رهبران نظام به این نقش بوده است.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول عنوان کرد: برای انتصاب افراد به کار، باید تقوا افراد را هم در نظر بگیریم. باید ببینیم که کاری که به کسی می‌سپاریم با رعایت تقوای و امانت الهی انجام می‌دهد یا خیر؟

وی در رابطه با جریان شناسی نفاق در عصر پیامبر (ص) گفت: خداوند در آیه ۷۹ سوره توبه می‌فرماید: «الَّذِینَ یَلْمِزُونَ الْمُطَّوِّعِینَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ فِی الصَّدَقَاتِ وَالَّذِینَ لَا یَجِدُونَ إِلَّا جُهْدَهُمْ فَیَسْخَرُونَ مِنْهُمْ ۙ سَخِرَ اللَّهُ مِنْهُمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ؛ آن کسانی که عیب‌جویی می‌کنند بر آن مومنانی که به صدقات مستحب فقیران را دستگیری می‌کنند و همچنین مسخره می‌کنند مومنانی را که از اندک چیزی که مقدور آن‌هاست هم (در راه خدا) مضایقه نمی‌کنند، خدا هم آن‌ها را البته مسخره و مجازات می‌کند و به آن‌ها عذابی دردناک خواهد رسید.»

وی ادامه داد: نهی از معروف منافقین به دو گونه بود: در جلسات خصوصی هم ردیفان خود را به طور مستقیم از انجام کار الهی نفی می‌کردند و انفاق در راه خدا را جزیه می‌دانستند و در جوامع عمومی نیز از کمک کنندگان به حکومت اسلامی انتقاد می‌کردند و آن‌ها را مسخره می‌کردند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: در شأن نزول این آیه آورده‌اند که پیامبر اکرم (ص) تصمیم داشتند که برای مقابله با دشمن، سپاه را مهیا کنند و در این راستا از کمک‌های مردم استفاده می‌کردند. برای این کار مردم به سه گروه ه تقسیم شدند؛ گروه اول کسانی بودند که وضع مالی خوبی داشتند و کمک‌های خوبی می‌کردند، گروه دوم کسانی بودند که مال زیادی نداشتند اما باز هم در حد توان کمک می‌کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: منافقین به گروه اول می‌گفتند که شما برای ریا این کار را انجام می‌دهید و گروه دوم را مسخره می‌کردند که آیا سپاه اسلام به این کمک شما نیاز دارد؟

وی ادامه داد: از ابتدای خلقت تاکنون یکی از راه‌های کثیف منافقین چه در ادیان گذشته و چه در دین اسلام، تبلیغات سو، استهزا و طنز است تا مردم را نسبت به ارزش‌های اسلامی دلسرد کنند. منافقین چون به خداوند، احکام دین، ولایت اهل بیت(ع)، ولایت فقیه و قیامت اعتقاد ندارند نمی‌توانند کار شما مردم عفیف و ولایت مدار را بفهمند.

امام جمعه قم اظهار کرد: ما وظیفه داریم در برابر تهاجم و تبلیغات سو آن‌ها بایستیم تا با ظهور امام زمان (عج) همراه با رهبر معظم انقلاب و شهدای عظیم شأن در رکاب آن حضرت خدمت کنیم و آن جا تکلیف کسانی که اعتقادات، حجاب و عفاف مردم را به سخره گرفتند مشخص شود.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha