دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ حجت الاسلام کارگر با اشاره به حمایت انصارالله یمن از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: یمن با پرتاب موشک و پهپاد به سمت اسرائیل پیام داد که سران دولت های عربی در دفاع از فلسطین جز شعار و بیانیه خوانی هنری دیگری ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود کارگر، امام جمعه جزیره خارگ، در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: از سال گذشته که جنبش اجتماعی در کشور به نام زنان راه افتاد، یکی از برنامه های دشمن ایجاد تفرقه میان اقوام ایران و مذاهب مختلف بود. در غرب و شرق کشور با ادعای جدا کردن مرزهای جغرافیایی با فعال شدن گروه های تروریستی خسارت زدند. اما حضور مردم در استقبال از رئیس جمهور مهم ترین پاسخ به یاوه گویی های جریانات منافق و دست نشانده بود. استقبال از رئیس جمهور، نشانه ورشکستگی تجزیه طلبان است.

وی بیان داشت: وقتی اتحاد میدان و دیپلماسی در نظام جمهوری اسلامی یک اصل است و هماهنگی و وحدت رویه لازم دارد. امروز وزیر خارجه با نشست های مختلف به صورت انقلابی و جهادی با وزرای کشورهای مختلف در حال رایزنی برای قضیه غزه هستند که جا دارد از ایشان و تیم وزارت خارجه تقدیر و تشکر شود.

حجت الاسلام کارگر با اشاره به حمایت انصارالله یمن از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: یمن با پرتاب موشک و پهپاد به سمت اسرائیل پیام داد که سران دولت های عربی در دفاع از فلسطین جز شعار و بیانیه خوانی هنری دیگری ندارند.

امام جمعه خارگ با پرداختن به مناسبت های تاریخچه در سیزدهم آبان اتّفاق افتاده گفت: یکی تبعید امام بود در سیزدهم آبان سال ۴۳؛ علّت تبعید امام مخالفت او با کاپیتولاسیون بود. «کاپیتولاسیون» یک اصطلاح سیاسی است؛ معنایش این است که کارکنان یک کشوری در کشور دیگر مصونیّت داشته باشند؛ یعنی آنچه در ایران به وسیله‌ی دولت خائن پهلوی تصویب شد این بود که کارکنان آمریکا در ایران مصونیّت داشته باشند به معنای اینکه هر جنایتی کردند، در دادگاه‌های ایران نباید محاکمه شوند؛ باید بفرستند آمریکا و آنجا محاکمه شود. این قانون را در دولت پهلوی تصویب کردند.

وی مناسبت دوم را کشتار دانش‌آموزان عنوان کرد و ابراز داشت: در روزهای اوج حرکت انقلابی ملّت ایران که این انقلاب فقط علیه پهلوی نبود، علیه پهلوی و آمریکا بود، پلیس طاغوت، پلیس شاه، دانش‌آموزان را جلوی دانشگاه تهران قتل‌عام کردند؛ رگبار گرفتند، عدّه‌ای دانش‌آموز را به خاک‌وخون کشیدند، این هم در روز سیزدهم آبان بود.

حجت الاسلام کارگر در بیان اتفاق سوم گفت: ۱۰ ماه بعد از پیروزی انقلاب، سیزدهم آبان سال ۵۸ بود که دانشجوها رفتند وارد سفارت آمریکا شدند و آن سفارت را تسخیر کردند و اسرار و اسناد پنهانی آن سفارت را افشا کردند، آبروی آمریکا رفت؛ این ضربه‌ی ما بود، ضربه‌ی ملّت ایران به آمریکا بود.

وی از همه مردم و به ویژه دانش آموزان جهت شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان دعوت کرد و افزود: از همه مردم و دانش آموزان دعوت می کنم که حضور فعال در این روز داشته و اعلام حمایت از مظلومان عالم به ویژه مردم فلسطین و غزه داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha