یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه مجمع بانوان فعال، باید در مسئله زن و خانواده به‌صورت تخصصی ورود کند، گفت: جایگاه اصلی فعالیت شما، حفظ خانواده و مراقبت از نهاد خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع تعدادی از پرستاران و بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی همدان، با تقدیر از تلاش بانوان در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: امروز شاهد هجمه‌های فرهنگی زیادی هستیم و اگر این فعالیت‌های موثر فرهنگی توسط بانوان نبود، قطعا با شرایط اجتماعی و فرهنگی سختی روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه در استان همدان بانوان مستعد بسیاری حضور دارند که وظیفه این مجمع شناسایی و حمایت از آنها است، گفت: تنها برگزاری جلسه کفایت نمی‌کند و باید مطالب مطرح شده پیگیری و مطالبه شود تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه از مصادیق موفقیت این مجمع، ورود مناسب در مسائل بانوان و مطالبه مشکلات موجود است، اظهار کرد: سال‌هاست که نسبت به عدم وجود اماکن تفریحی مناسب برای بانوان گله‌مند هستیم و باید محیط مناسبی برای تفریح بانوان و دختران جوان با استفاده از ظرفیت‌های موجود فراهم کنیم.

وی افزود: در این شهر مکان‌های فراوان و ساختمان‌های دولتی بسیاری وجود دارد که تعطیل و یا بدون استفاده هستند و باید آنها را شناسایی و فعالان رسانه‌ای نسبت به استفاده از این ظرفیت‌ها مطالبه‌گری کنند، همچنین این سوال مطرح می‌شود که برخی از این ساختمان‌ها چه کارآمدی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه جمع حاضر باید در مسئله زن و خانواده به‌صورت تخصصی ورود کند، یادآور شد: جایگاه اصلی فعالیت شما، حفظ خانواده و مراقبت از نهاد خانواده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی شما نیز نباید به خانواده شما آسیب بزند و وظیفه خودتان در خانواده را فراموش کنید، تصریح کرد: اصل، خانواده است و در فعالیت‌های خود باید خانواده را محوریت قرار دهید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه با تشکیل کمیته‌های تخصصی در این مجمع می‌توان برنامه‌های فرهنگی طراحی و در شورای فرهنگ عمومی آن را مطرح کنیم، گفت: قطعا برگزاری جلسات به تنهایی کافی نیست و باید شاهد خروجی مناسب و رفع مشکلات و دغدغه‌های خانواده‌ها و بانوان باشیم و تلاش ما نیز حمایت از این مجموعه‌ها خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات به راحتی قابل حل شدن است، اما نیازمند همراهی مسئولان هستیم، اظهار کرد: در منطقه‌ای از شهر چندین سوله وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای استفاده دانش‌آموزان همان منطقه و تبدیل آن به فضای ورزشی و تفریحی استفاده کرد و لذا انتظار بر این است تا مسئولان بیشتر همراهی کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha