یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: مردم شهرستان ماکو از از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گله‌مند هستند. مردم منطقه جان خود را در جاده‌ی بین ماکو و گیت به دلیل افزایش تصادفات از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم سیستم دو قطبی بر دنیا حاکم شد. درست ۳۴ سال بعد از آن انقلاب اسلامی ایران با شعار نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی به پیروزی رسید و غرب و شرق را به چالش کشید.

وی ادامه داد: برای اینکه غرب و شرق با وجود این همه اختلافات و رقابتی که با هم داشتند، اما در نفی دین با هم موافق بودند و شرق و غرب در حمله صدام به ایران نیز باهم متحد شدند و هشت سال جنگ را به ملت ایران تحمیل کردند.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، صریحا این نکته را بیان می‌کنند که پیروزی انقلاب اسلامی، آغازگر عصر جدید عالم است. و ما در دل یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم. تغییرات بزرگ و اساسی در دنیا در حال وقوع است.

وی تصریح کرد: تابلوهای مسیر حرکت بسیج عبارت از محبت و دلدادگی به خداوند تبارک و تعالی؛ ولایتمداری؛ دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان ذات اقدس الهی؛ جهاد در راه خداوند تبارک و تعالی، روحیه ایثار و شهادت، و مقاومت در مقابل دشمن است.

حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: امروز در سایه انقلاب‌اسلامی فرهنگ بسیجی به کل دنیا صادر شده است، و در سایه‌ی این فرهنگ است که محور مقاومت در منطقه شکل گرفته و مردم غزه، در مقابل رژیم اشغالگر قدس ایستاده است.

وی در ادامه با اشاره به حملات جنون آمیز رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین، گفت: از جمله‌ی درسهایی که غزه به مردم جهان می‌دهد، عبارت از درس اعتماد به وعده‌های الهی؛ درس وحدت و اتحاد و همدلی؛ درس ‌تدبیر، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری؛ درس اتکا به حمایت مردم؛ درس شکست محاسبات شیطانی؛ درس ایثار و شهادت؛ و درس مقاومت در مقابل دشمن است.

امام جمعه در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در قالب پویش ملی سلامت، غربالگری بیماری های دیابت و فشار خون را، از 20 آبان ماه آغاز نموده و تا 15 دی ماه ادامه خواهد داشت. از مردم عزیز می‌خواهیم در راستای بالا بردن سطح سلامت جامعه، با مراجعه به خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت شهری و روستایی در این غربالگری، با شبکه بهداشت همکاری نمایند.

وی افزود: بحث انتقاد برخلاف تخریب است، در تخریب حرفی از خدمات گفته نمی‌شود و فقط ضعف‌ها بزرگنمایی می‌شود، اما در انتقاد، از نقاط قوت تقدیر می‌شود، اما ضعف‌ها نیز بیان می‌شود. در جامعه‌ای که انتقاد نباشد، پیشرفت نیز نخواهد بود.

حجت الاسلام هاشمی گفت: دراینجا لازم می‌بینم از فرماندارو ریاست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به خاطر زحمات ارزنده‌ای که در طول سال دارند، تشکر کنم اما مردم از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گله‌مند هستند. چند سال است که منطقه آزاد، جاده‌ی بین ماکو و گیت را تعریض کرده، اما هنوز نیوجرسی‌های این جاده به طور کامل نصب نشده است. این امر باعث شده تا تصادفات افزایش یابد و مردم منطقه جان خود را در این جاده از دست بدهند. من نمی‌دانم مسئولین در روز قیامت پیشگاه خداوند تبارک و تعالی چگونه جوابگو خواهند بود. از جمله‌ی مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این است که هرچه سریعتر نیوجرسی‌ها را نصب کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha