شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(علیهاالسلام)

استاد مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: خطبه فدکیه حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) تجلی‌گاه توحید و امام شناسی و سند محکم و متقی بر اثبات ولایت علی(علیه‌السلام) و حقانیت تشیع و در واقع یک دوره درس اعتقادات استدلالی و تبیین اصول دینداری و اخلاق عملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه‌ از گرگان، خانم ربابه کابوسی در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(علیهاالسلام) که روز گذشته با حضور طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان و جمع از بانوان این شهرستان برگزار شد، با استناد به کلامی از رسول اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) را تجسم ایمان کامل معرفی کرد.

وی افزود: حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) موضوع نزول بسیاری از آیات قرآن قرار گرفت که این آیات گویای شخصیت ملکوتی آن حضرت در عرصه‌های اعتقاد و عمل به شمار می‌آید، از جمله این آیات؛ آیه تطهیر است که براساس آن حضرت از مصادیق اهل بیت(علیهم‌السلام) بوده و بر پایه همین آیه، حضرت از طهارت قلبی و مقام عصمت برخوردار است.

استاد مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان اضافه کرد: حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) از مصادیق محدثان به شمار می‌رود و محدث کسی است که قادر به شنیدن سروش غیبی است هر چند که مانند رسول و نبی در بیداری و خواب، ملائکه را نبیند.

خانم کابوسی ادامه داد: خطبه فدکیه حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) تجلی‌گاه توحید و امام شناسی و سند محکم و متقی بر اثبات ولایت علی(علیه‌السلام) و حقانیت تشیع و در واقع یک دوره درس اعتقادات استدلالی و تبیین اصول دینداری و اخلاق عملی است.

وی اظهار کرد: در پاره‌ای از روایات، حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) شبیه‌ترین مردم به رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) وصف شده است، البته مراد شباهت ظاهری نیست بلکه شباهت در صفات انسانی و خصوصیات معنوی است.

مبلغ فعال این مؤسسه در ادامه به فعالیت‌های حضرت اشاره کرد و گفت: سخنرانی در مسجد مدینه(خطبه فدک)، ملاقات با زنان انصار و به یادآوردن و اقدامات پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در موضوع امامت حضرت علی(علیه‌السلام)، مرکزیت خانه حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) جهت مبارزه با انحرافات سیاسی صدر اسلام و صدمه دیدن ایشان در مسیر همین مبارزه، روی گردانی از غاصبان خلافت، قطع ملاقات با آنان و اعلام عدم رضایت از عملکرد آنان با یادآوری حدیث پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را از مجاهدت‌های حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) پس از پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha