یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست دبیران ستادهای راهبری حوزه با شهردار قم

حوزه/معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: در برگزاری مراسمات مردم محوری و مسجد محوری دو رویکرد اساسی است و هرکجا از این ظرفیت‌های مردمی استفاده شد توانسته‌ایم تأثیرگذار باشیم و رسالت‌های خود را به بهترین شکل اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی اصفهانیان مقدم در نشست دبیران ستادهای راهبردی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با شهردار قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در شهر قم سالانه بیش از ۱۷ مناسبت ملی و مذهبی برگزار و بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر سالانه به شهر قم رفت‌وآمد دارند.

وی با بیان اینکه طبق تأکیدات شهردار قم، در کنار ارائه خدمات و تأمین رفاهیات برای زائران، توجه ویژه‌ای به رویکردهای فرهنگی و اجتماعی زائران می‌شود، افزود: به‌عنوان نمونه در جشن‌های نیمه شعبان و در کمتر از ۴۸ ساعت که پذیرای حدود ۳ تا ۴ میلیون بودیم، در کنار تأمین زیرساخت‌ها تلاش شد با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، مساجد، حوزه، گروهای جهادی و ... ظرفیت‌های فرهنگی این حرکت ملی را نیز مورد توجه قرار گیرد و تا حدود زیادی توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حجاب و عفاف در دستور کار مدیریت شهری قم قرار دارد، ادامه داد: در برگزاری مراسمات نیز مردم محوری و مسجد محوری دو رویکرد اساسی است و هرکجا از این ظرفیت‌های مردمی استفاده شد توانسته‌ایم تأثیرگذار باشیم و رسالت‌های خود را به بهترین شکل اجرایی کنیم.

وی توجه به رویکردهای دینی شهر و ظرفیت‌های مذهبی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: مدیریت شهری در سال‌های گذشته تلاش‌های فراوانی برای به فعل تبدیل کردن این ظرفیت‌ها انجام داده و طبق برنامه راهبردی موفقیت‌های خوبی نیز در این زمینه کسب کرده است.

اصفهانیان مقدم دفن مستقیم زباله و پسماند شهری در قم را مورد اشاره قرارداد و گفت: روزانه حدود ۷۵۰ تن پسماند در سطح شهر قم جمع‌آوری می‌شود که قم نخستین شهر کشور بوده که کلیه این حجم از پسماند را پردازش کرده و هیچ زباله‌ای قبل از پردازش دفن نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهر قم رتبه سوم سرانه فضای سبز شهری را در بین شهرهای کشور دارد، مطرح کرد: این حجم از توسعه در سال‌های گذشته با توجه به محدودیت‌های خاک و آب و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها انجام‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha