شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم شام غریبان شهادت حضرت زهرا (س) در هیات هنر و رسانه قم

حوزه/ مراسم شام غریبان شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در هیئت هنر و رسانه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهره علیها السلام در شام غریبان شهادت آن حضرت با حضور هنرمندان و اهالی رسانه استان قم شامگاه یکشنبه در هیأت هنر و رسانه در مجتمع آموزشی هدایت برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این مراسم حسین بیاتانی از شاعران آیینی کشور به شعر خوانی و حسن مالکی نژاد از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت پرداخت.

حجت الاسلام حسین مهدی زاده در این مراسم اظهار کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها تلاش کرد تا جامعه آن روز را نسبت به انحرافی که ایجاد شده بود آگاه کند.

این پژوهشگر حوزوی گفت: دوره مبارزات آن حضرت با اتفاقات سختی همانند آتش زدن درب خانه امیرالمومنین علیه السلام همراه بود که این امر بسیار شوکه کننده بوده است و حضرت علی علیه السلام در این ایام در خانه ماند و در خدمت حضرت زهرا سلام الله علیها بود.

وی گفت: در این ایام عیادت‌هایی از سوی زنان هاشمی از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها صورت گرفت و آن حضرت از تبعات کاری که نسبت به غصب حکومت انجام دادند سخن گفتند.

حجت الاسلام مهدی زاده ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله در این دیدارها می‌فرمودند روزگار را می‌گذرانم در حالی که از مردمان شهر بیزار هستم.

وی اضافه کرد: حضرت در این عیادت‌ها نکاتی از شخصیت حضرت علی علیه السلام بیان و فرمودند، شما با کارهایی که انجام دادید فقط خسارت به بار آوردید در حالی که در تصورات شما این است که کار خوب و زیبایی انجام دادید.

پژوهشگر فرهنگستان علوم اسلامی قم بیان کرد: وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها جملاتی را برای زنان عیادت کننده می‌فرمودند، وقتی مردان آنها شنیدند خجالت کشیدند و گفتند ما پشیمان هستیم و می‌خواهیم بیعت کنیم اما در بیعت کسی دیگر هستیم.

وی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها نشان داد که حکومت آنان فقط لباسی از دین بر تن پوشیده است و چیزی از سیره پیامبر اسلام در وجود آنان نیست. پس از رحلت پیامبر اسلام غصب اموال حضرت زهرا (س) در دستور کار قرار گرفت

حجت الاسلام مهدی زاده بیان کرد: پس از رحلت پیامبر اسلام غصب اموال حضرت زهرا سلام الله علیها در دستور کار قرار گرفت و این اموال زیاد بود و هر کسی این میزان از دارایی را داشت در حقیقت حکومت را می‌توانست اداره کند که بخشی از آن فقط فدک است که پیامبر اسلام به ایشان هدیه داده است.

وی افزود: از همان روزهای نخست رحلت پیامبر اسلام شایعه کردند که حکومت و رسالت در یک خانه قرار نیست باشد و بر همین گفته نادرست اقدامات خود را پیش بردند.

این پژوهشگر حوزوی گفت: صحیفه فاطمه بزرگترین میراث مکتوب حضرت زهرا سلام الله علیها که دست اهل بیت علیهم السلام بود و کسی به آن دسترسی نداشته است.

وی بیان کرد: پس از جسارتی که به حضرت زهرا سلام الله علیها شد ۲۰ روز در بستر بیماری افتاد و حضرت در این روزها درد و سختی زیادی را متحمل شدند و در این ایام حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌فرمودند که ملاقات من با پیامبر خدا نزدیک است.

حجت الاسلام مهدی زاده ابراز داشت: حضرت زهرا سلام الله علیها وصیت کردند که شبانه تدفین شوند و قبرشان مخفی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha