دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، درگذشت استاد «علی نظمی تبریزی» را به خانواده و جامعه هنری و ادبی استان تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در پیامی درگذشت استاد «علی نظمی تبریزی» را به خانواده و جامعه هنری و ادبی استان تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

فقدان ادیب نام آشنا و انسان فرزانه، استاد علی نظمی تبریزی، اهالی آذربایجان خصوصاً دوستداران فرهنگ و هنر را به سوگ نشاند و دل‌هایمان را آکنده از غم و اندوه کرد.

دوست دیرین شهریار ایران زمین مرحوم استاد محمدحسین بهجت تبریزی از شاعران غزل سرایی است که نام و یادش بر تارک ادبی تاریخ معاصر ما می‌درخشد و آثار تحقیقی و ادبی ایشان چراغ راه همه آنهایی است که دل در گرو تعالی ادبیات ترکی و فارسی این خاک پاک دارند.

استاد علی نظمی، زنده نامی از خطه ادب پرور و هنر دوست آذربایجان است که غزل‌های فاخر و ابیات زیبا و ماندگارش جایگاهی رفیع در صحیفه‌ ادبی ایران عزیز دارد و نغمه‌های غنابخش آن استاد سخن به فرهنگ و ادب از یاد فراموش شدنی نیست.

اینجانب درگذشت آن انسان پاک سرشت را به خانواده محترم و داغدار ایشان به ویژه فرزند عزیز ایشان سردار حاج جمشید نظمی و جامعه ادبی و فرهنگی استان و کشورمان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال علوّ درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و علاقه‌مندان آن عزیز سفر کرده مسألت دارم.

سید محمدعلی آل هاشم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha