شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دوره «الگوی سوم زن مسلمان با تاکید بر نظریه کتاب الگوی سوم زن»

حوزه/ حجت الاسلام فرج‌الله هدایت‌نیا در دوره «الگوی سوم زن مسلمان با تاکید بر نظریه کتاب الگوی سوم زن» گفت: در حال حاضر شرایط حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی و حتی در عرصه‌های مدیریتی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، دوره «الگوی سوم زن مسلمان با تاکید بر نظریه کتاب الگوی سوم زن» حجت الاسلام فرج‌الله هدایت‌نیا صبح امروز ویژه معاونان مدارس علمیه خواهران استان گلستان برگزار شد.

خانم محمدی بیان کرد: با برگزاری این دوره و ارائه مطالبی پیرامون الگوی سوم زن تلاش شده است تا کارکنان مدارس علمیه بتوانند پاسخگوی نیازهای علمی طلاب پیرامون مسائل مربوط به زنان باشند و چالش‌ها وشبهات طلاب و مراجعین را تحلیل و بررسی کرده و از خلال آموزش‌ها بتوانند آنها را برطرف کنند.

وی اضافه کرد: شناسایی نظریه‌های مبانی کلامی الگوی سوم و مبانی فقهی و حقوقی الگوی سوم از دیگر اهداف برگزاری دوره است.

مسئول نظارت و ساماندهی حوزه علمیه خواهران گلستان در راستای شیوه برگزاری جلسات توضیح داد: تاکنون ۲ جلسه بصورت مجازی در آبان و آذر ماه برگزار شده و جلسه حضوری آن نیز امروز سه‌شنبه ۲۸ آذر در حال برگزاری است و ۴جلسه دیگر نیز به صورت مجازی تا پایان سال برگزار خواهد شد.

همچنین در این نشست حضوری، حجت الاسلام هدایت‌نیا استاد دوره خاطرنشان کرد: از مسائل بسیار مهم در سبک زندگی اسلامی الگوی رفتاری زن در خانواده و جامعه است که منابع اسلامی درباره این پرسش پاسخ یکسانی نمی‌دهند، از بعضی آیات و روایات مشروعیت حضور اجتماعی و از بعضی دیگر لزوم ماندن زن در خانه استنباط می‌شود.

وی گفت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران، علمایی که در موقعیت رهبری انقلاب مردمی ایفای نقش می‌کردند، زنان را به حضور در جامعه و مشارکت سیاسی تشویق کرده و اکنون نیز خواهان حضور حداکثری آنها در امور اجتماعی هستند.

استاد حوزه افزود: در زمان ما شرایط حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی و حتی در عرصه‌های مدیریتی فراهم شده است، در عین حال از تریبون‌های دینی و مذهبی همچنان با این موضوع متفاوت برخورد می‌شود.

همچنین در این نشست، حجت الاسلام هدایت‌نیا برخی سؤالات و شبهات مطروحه درباره حقوق زنان را مطرح کرد و با مشارکت حضار به آنان پاسخ داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha