شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دیدار ریاست بنیاد بین المللی اسراء با آیت الله اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواستار رشد کیفی و کمّی اقدامات حوزه‌های علمیه استان شد و گفت: توجه به افزایش رشته‌ها، روشن نگه داشتن مشعل درس خارج، توجه و کار بر روی طرح‌های تبلیغی‌ای که در آن‌ها انقلاب رخ داده است ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: مازندران با آن سوابق و افتخاراتی همچون حضرت آیت الله جوادی آملی که از اساتید بنده نیز بودند و افتخارات دیگری که جامعه تشیع و ایران اسلامی را نورانی کردند شناخته شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: مسئولیت ما و شما در برابر این جایگاه رفیع در مازندران بسیار سنگین است، این استان هزار و ۳۰۰ سال است که حوزه، مدرسه و عالم و بزرگ دارد و پیشتاز حکومت‌هایی همچون حکومت علوی در ایران و جهان بوده است، پس همه مسئولیم.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: امروز این افتخارات و سوابق مطابق با وضع موجود حوزه‌های علمیه نیست، چرا که این پیشینه، نیاز به کار بیشتر دارد. با اینکه آمارها و ارقام اقدامات خوب است اما توقع اتخاذ عزم جدید در میدان عمل است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: مجموعه مدارس علمیه استان نیاز به برطرف کردن و جبران ضعف‌ها دارند؛ اصل و روح مسئله این است که کیفیت حوزه بالا بیاید.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه امروز مازندران یعنی تهران، عنوان کرد: سرزیر تهران در تعطیلات به مازندران می‌آید که خیلی اوقات آسیب‌ها به اینجا آمده و روی فرهنگ جامعه اثرگذار است، قائمه اصلی جوابگو اینجا حوزه و روحانیت است، این نگاه نیاز به برنامه‌ریزی جدید، عزم قوی‌تر و همبستگی بیشتر و همراهی برای ارتقا و اعتلای استان دارد.

وی خواستار رشد کیفی و کمّی اقدامات حوزه‌های علمیه استان شد و تاکید کرد: افزایش رشته‌ها، روشن نگه داشتن مشعل درس خارج، توجه و کار بر روی طرح‌های تبلیغی‌ که در آن‌ها انقلاب رخ داده است از جمله درخواست‌های ما از نماینده ولی فقیه در مازندران و بزرگان است چرا که این کار متعلق به خود استان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیرگذاری اجرای طرح امین در مدارس دانش آموزی، ادامه داد: طرح "امین" خیلی دشمن دارد، از بی بی سی گرفته تا برخی منحرفین داخلی درباره‌اش حرف می‌زنند؛ وزیر کشور در اجلاس خبرگان گفت که «هر جایی که امین بوده از فتنه‌ها مصون‌تریم و در اغتشاشات اصلا نبوده که مبالغه نیست».

آیت الله اعرافی اجرای طرح امین در مدارس را بالاترین کار حوزه و روحانیت دانست و اظهار کرد: طلبه‌ای که به مدرسه و دبیرستان می‌رود نمی‌تواند طلبه عادی باشد؛ دغدغه هر روز ما ارتقاء روند کیفی کار است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان گفت: با توجه به اینکه برشی از برنامه پنج ساله حوزه‌های علمیه کشور در مازندران موجود است، تقاضای ما برگزاری جلسات و بررسی این ۳۰۰ عنوان طرح و برنامه با دعوت از مدیران و مسئولان دیگر با هدف تنظیم سند راهبردی و چشم اندار حوزه استان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha