سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از احداث مجتمع فرهنگی هنری بندر شیرینو خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر امروز در بازدید از محل احداث مجتمع فرهنگی هنری بندر شیرینو با اشاره به رایزنی ها و پیگیری های لازم برای تصویب این پروژه و تأمین اعتبار مورد نیاز، احداث مراکز فرهنگی و هنری در شهرهای محروم و دور افتاده را از جمله اهداف اولویت دار دولت سیزدهم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد و گفت: بندر شیرینو یکی از شهرهایی است که علیرغم دارا بودن جمعیت قابل توجه، فاقد هر گونه مرکز فرهنگی و هنری است.

وی افزود: موقعیت این شهر و میزبانی شرکت های مختلف مربوط به حوزه ی نفت و گاز از دلایل مهم برای وجود مراکز فرهنگی و هنری در این شهر است.

افروغ با اشاره به اهداف و وظایف مراکز فرهنگی و هنری که گسترش فرهنگ و هنر اصیل ایرانی-اسلامی و کشف استعدادهای فرهنگی و هنری در مناطق مختلف است، اظهار داشت: با احداث و بهره برداری از این پروژه ضمن ایجاد فرصت مناسب برای نوجوانان و جوانان علاقمند به فراگیری رشته های مختلف فرهنگی هنری، با ارائه برنامه های مختلف فرهنگی تفریحی، می تواند در پر کردن اوقات فراغت جوانان و نیروهای شاغل در شرکت ها نقش بسزایی ایفا کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: پروژه در زمان مقرر تکمیل و به بهره برداری برسد تا شاهد فعالیت آن در آینده ای نزدیک باشیم.

رئیس شورای اسلامی بندر شیرینو نیز در این بازدید گفت: شیرینو شهر تازه تأسیسی است که هیچگونه زیرساخت شهری ندارد و نیازمند همت و تلاش جدی مسئولان است.

ابراهیم بهمنی ضمن تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیرکل کتابخانه‌های بوشهر بیان کرد: تلاش های مسئولین فرهنگی و هنری در سطح شهرستان و استان قابل تحسین است اما شهر تازه تأسیس بندر شیرینو نیازمند نگاه ویژه است، یکی از مطالبات به حق نوجوانان،جوانان و به ویژه بانوان تأسیس هرچه سریع تر این مجتمع فرهنگی هنری می باشد.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره ی آموزش رایگان هنر در شیرینو و سودمند بودن آن برای بانوان شهر افزود: از آنجا که شهر نوپای شیرینو به شدت مهاجر پذیر می باشد و با تغییرات فرهنگی و اجتماعی زیادی مواجه است، در همین راستا توانمند سازی بانوان به عنوان محوریت خانواده و جایگاه رفیع این نهاد مقدس می‌تواند منجر به ارتقای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه شهری شیرینو گردد و تأسیس یک مجتمع فرهنگی در رسیدن به این امر مهم لازم ضروری است.

پیش از این جمعی از شهروندان شیرینو با اشاره به نبود مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان از مسئولان پیگیری ساخت این مجموعه اثربخش را به عنوان یک نیاز اساسی جامعه هدف و جوانان علاقه‌مند خواستار شده بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha