یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست

حوزه / احمدی طیفکانی گفت: تحقیق و پژوهش با تهذیب اخلاق و تزکیه نفس موجب راهبری معرفتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم سمیه احمدی طیفکانی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان در نشست علمی که امروز با موضوع «پژوهش، توسعه علمی، راهبری علمی معرفتی جامعه» به مناسبت هفته پژوهش در مدرسه علمیه الزهراء(س) و مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه(س) و با حضور طلاب برگزار شد، اظهار داشت: در بیانات مقام معظم رهبری، علاوه بر مباحث سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و فقهی، به پژوهش و علم نیز پرداخته‌اند و جهت رشد تمدن نوین اسلامی و ایستادگی در برابر دشمنان توصیه به پژوهش و علم آموزی شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان، با اشاره به روایت امام علی(ع) مبنی بر «العلم سلطان»، تصریح کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، علم پایه پیشرفت همه جانبه و اقتدار هر کشور است که موجب برتری هر کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، نظامی، سیاسی خواهد شد.

وی یادآور شد: هر علمی که همراه با ایمان و اخلاق باشد، نافع و سودمند خواهد بود، غیر از آن، اگر انسان علم بدون تهذیب داشته باشد، طبق فرموده مقام معظم رهبری، به همان چاله‌ اخلاقی می‌افتد که غرب در آن افتاد.

احمدی طیفکانی با بیان اینکه تحصیل علم باید همراه با اخلاق و تهذیب باشد، خاطرنشان کرد: تلاش و شجاعت علمی و جهاد خستگی ناپذیر، همراه با اخلاص، به یقین نتیجه خواهد داشت.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان، پژوهش را موجب راهبری علمی و معرفتی دانست و گفت: کار متراکم و انبوه موجب پیشرفت علمی می‌شود، لذا مقام معظم رهبری به طلاب جوان توصیه کرده‌اند که به جهاد علمی بپردازند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha