دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسجد الأقصى

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مسلمانان باید نسبت به موضوع مسجد الاقصی واکنش داشته باشند، مطرح کرد: در دوران معاصر عدم واکنش نشان دادن مسلمانان موجب تخریب بقیع توسط وهابیت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اسدللهی در مراسم یادواره شهدای مقاومت که در موسسه صاحب الامر(عج) قم برگزار شد، اظهار کرد: صهیونیست‌ها به دنبال نابودی تمام مساجد فلسطین و مسجد الاقصی هستند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید نسبت به این موضوع واکنش داشته باشند، مطرح کرد: در دوران معاصر عدم واکنش مسلمانان موجب تخریب بقیع توسط وهابیت شد.

کارشناس سیاسی با بیان اینکه دولت فعلی رژیم صهیونیستی تندروترین دولت این رژیم است، اظهار کرد: یهودی‌ها بسیار خرافی هستند که امروز به حاکمیت نیز رسیده‌اند؛ اعتقاد این افراد آن است که باید تمام فلسطینیان را از غزه و کرانه باختری بیرون کنند تا دولت خالص صهیونیستی شکل بگیرد و به این منظور دنبال تخریب مسجد الاقصی هستند.

وی با اشاره به اینکه قدرت مجاهدان غزه را مدیون مدیریت و مجاهدت حاج قاسم هستیم، یادآور شد: ایشان همواره و در دل جنگ با داعش نیز به فکر فلسطین بودند و توانستند با تمام محدودیت‌ها علم و تکنولوژی را به غزه برسانند.

کارشناس سیاسی با بیان اینکه برآورد اسرائیلی‌ها حمله از سوی کرانه باختری بود و از غزه احساس امنیت می‌کردند، بیان کرد: صهیونیست‌ها احساس می‌کردند که این حمله در آغاز سال نو یهودیت اتفاق می‌افتد و پس از عدم حمله در این زمان، احساس پیروزی می‌کردند.

وی اضافه کرد: حماس طی یک عملیات غافلگیرانه از سمت غزه در آخرین روز تعطیلات سال نو که روز شنبه و تعطیل یهودیت بود و همزمان با آغاز جنگ ۱۹۶۷ توانست اسرائیل را مورد هدف قرار دهد.

اسداللهی با اشاره به اینکه حماسه غزه بسیار بزرگ‌تر از مظلومیت آنان است، ابراز کرد: ۱۸ سال است که غزه در محاصره کامل زمینی و دریایی قرار دارد و در این شرایط توانست پیروزی بزرگی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه حماس در برآوردهای خود پاسخ اسرائیل را پیش‌بینی کرده بود، اظهار کرد: جنگ امروز در غزه، یک جنگ نامتقارن است چراکه نیروهای نظامی هر دو طرف برابر نیستند.

کارشناس سیاسی افزود: در جنگ نامتقارن تلفات سمت ضعیف‌تر به لحاظ نظامی بیشتر است ولی در نهایت این جریان مردمی است که به پیروزی می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه راهبرد نظامی گروه کوچک، جنگ فرسایشی است، مطرح کرد: آماده باش دائمی و بلند مدت موجب می‌شود جنگ فرسایشی شده و اراده جنگ از دست برود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha