دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1127219
۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
امام خمینی (ره) و مسیحیت

حوزه/ روحانیت مسیح موظف است به حسب تعلیمات مسیح و به حسب تعلیم خدای بزرگ که با این قدرت‌هایی که بر خلاف مسیر انبیا و بر خلاف مسیر مسیح رفتار می‌کنند مبارزه معنوی بکنند. آن‌ها را ارشاد بکنند به ملت مسیح. هدایت کنند ملت مسیح را که تبعیت از این قدرتهایی که بر ضد مسیح هست نکنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امام خمینی (ره) در چهارم دی ۱۳۵۸ پیام تبریکی به مناسبت ولادت حضرت عیسی مسیح (علیه السلام) صادر کرده بودند که بدین شرح است:

من متقابلًا ولادت عیسی مسیح را به همه ملت‌های مستضعف دنیا و به ملت مسیح و به مسیحیان هم میهن‌مان تبریک می‌گویم.

عیسی مسیح همه چیزش معجزه بود. معجزه بود که از یک مادر باکره متولد شد. معجزه بود که در مهد سخن گفت. معجزه بود که برای بشر صلح و صفا و روحانیت آورد. همه معجزه، همه انبیا معجزه هستند، و همه برای ساختن بشر آمدند.

همه می‌خواهند که بشر به راه مستقیم الهی سیر کند، و همه می‌خواهند که تمام افراد بشر در صلح و صفا و برادری زیست کنند.

این وظیفه مامورین الهی است که در دنیا آمده‌اند برای اینکه بشر را از این عالم به عالم بالا ببرند و یک وظیفه هم روحانیین ملت‌ها دارند؛ روحانیین مسیح، روحانیون مسلم، روحانیون یهود، همه روحانیون و آن وظیفه تبعیت تام از پیغمبرها، و از آن‌هایی که آمدند برای تربیت بشر و برای صلح و صفا بین تمام افراد بشر.

روحانیون در مرتبه اول واقع‌اند برای تحقق دادن به آرمان‌های انبیا که همان وحی الهی است.

روحانیون یک وظیفه الهی دارند که این وظیفه الهی بالاتر از آن وظایفی است که سایر مردم دارند. یک مسئولیت الهی دارند. روحانیون مسئول‌اند در مقابل پیامبران و در مقابل خدای تبارک و تعالی. مسئول‌اند که‌ تعلیمات انبیا را به مردم برسانند و دست مردم را بگیرند و از این گرفتاری‌هایی که دارند نجات بدهند. مردم دنیا امروز مبتلا هستند به قدرت‌های بزرگ، و به قدرت‌هایی که شیطانی هستند و در مقابل انبیای بزرگ ایستادند و نمی‌گذارند تعلیمات انبیا تحقق پیدا بکند.

روحانیت مسیح یک خصوصیت زیادی دارد و آن اینکه قدرت‌های بزرگ مسیحی هستند، مدعی مسیحیت هستند و آن قدرتهای بزرگ‌اند که در دنیا بر خلاف تعلیمات خدای تبارک و تعالی که به همه انبیا تعلیم فرموده است و بر خلاف تعلیمات عیسی مسیح عمل می‌کنند.

روحانیت مسیح موظف است به حسب تعلیمات مسیح و به حسب تعلیم خدای بزرگ که با این قدرت‌هایی که بر خلاف مسیر انبیا و بر خلاف مسیر مسیح رفتار می‌کنند مبارزه معنوی بکنند. آن‌ها را ارشاد بکنند به ملت مسیح. هدایت کنند ملت مسیح را که تبعیت از این قدرتهایی که بر ضد مسیح هست نکنند.

منبع: صحیفه امام، ج ۱۱، صص۴۰۷-۴۰۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha