یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1127669
۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
شیطان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) غرق آباد گفت: تکبر و غرور نداشتن را از شیطان پند بگیریم چرا که غرور باعث انحطاط و هبوط شیطان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم عزاداری ام الشهدا حضرت ام البنین(س) با حضور خانم هاجر صابر مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) غرق آباد و با حضور طلاب در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه خانم صابر ابتدا تاریخچه کوتاهی از جریان ورود فاطمه کلابیه به خانه امیرالمومنین(ع) و همسری ایشان بیان کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به سعادت کافی است به آنچه می‌دانیم و در کتاب و قرآن آمده و مطابق با فطرت انسانی است، عمل کنیم.

وی گفت: طبق آیات و روایات دائما در حال آموزش دیدن و یاد گرفتن باشیم، حتی از شیطان یا انسان بد.

صابر با اشاره به اینکه خداوند حضرت موسی(ع) را امر کرد تا از شیطان پند بگیرد، تصریح کرد: تکبر و غرور نداشتن را از شیطان پند بگیریم، چرا که غرور باعث انحطاط و هبوط شیطان شد.

وی خاطرنشان کرد: گناه دو نوع است، گناهان شیطان و گناهان آدم، پس حواسمان باشد که اگر گناهی مرتکب شدیم از گناهان شیطان نباشد چرا که گناهانی مانند کبر، دروغ، حسد، از جمله گناهان شیطان است.

مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) غرق آباد، با بیان ویژگی‌های شاخص هریک از معصومین و الگو پذیری از آن به عنوان صفات و ویژگی شاخص حضرت ام البنین(س) که ادب و ایثار بود، مظاهر و مصادیقی از این ادب و ایثار را در طول زندگی حضرت ام البنین(س) بیان کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha