دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ابوطالبی

حوزه/ معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ۱۲ نشریه علمی پژوهشی در این موسسه آموزشی و پژوهشی داریم که ۶ نشریه، علمی ترویجی و یک نشریه هم به زبان انگلیسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه, حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر مؤسسه که در سالن اندیشه این مرکز علمی در قم برگزار شد گفت: یکی از سیاست‌های معاونت پژوهش، پرداختن به موضوعات راهبردی و کاربردی و مسائل مورد نیاز نظام و جامعه است نظیر عفاف و حجاب، جمعیت و ... لازم است بخشی از پژوهش‌ها به این امور اختصاص پیدا کند و تنها به امور بنیادی اکتفا نگردد.

وی افزود: در یک سال اخیر ۱۵۱ طرح پایان یافته در دست انتشار قرار دارد و ۲۷۲ طرح نیز در حال اجرا داریم، ۱۰۳ کتاب منتشر شده چاپ اول داشته‌ایم و ۶۵ نشست و ۶۶ کرسی ترویجی و ۱۵ همایش برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوطالبی تصریح کرد: ۱۲ نشریه علمی پژوهشی در این مؤسسه آموزشی و پژوهشی داریم که ۶ نشریه، علمی ترویجی و یک نشریه هم به زبان انگلیسی است.

معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: تمرکز در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) طی چند سال اخیر بر اسلامی سازی علوم انسانی بوده که پاسخ به نیازهای نظام اسلامی و جامعه بوده و در این راستا تدوین کتب درسی علوم انسانی اسلامی از جمله این فعالیت‌ها به شمار می زود.

وی در پایان با تأکید بر لزوم توجه به تحقیقات کاربردی تاکید کرد: اصرار ما در فعالیت‌های پژوهشی آینده بر این است که ۵۰ درصد کارهای تحقیقاتی حتما باید کاربردی باشد و در راستای تبدیل نتایج پژوهش‌ها به سندهای اجرایی نیز در حال فعالیت و برگزاری جلسات مربوط به آن هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha