دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
ی

حوزه / رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان «فَردُخت» را نمونه و الگویی از یک کار جهادی و فرهنگی در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و تلاش برای ترویج تولید پوشاک عفیفانه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و نقش دانش بنیان «فردخت» شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، مسئولان کشوری و لشگری با تجلیل از برگزیدگان در تالار شهر فرهنگسرای مهر شهرداری کاشان برگزار شد.

عفت پدرام‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرکاشان، در این مراسم با قدردانی از متولیان برگزاری این برنامه، اظهار داشت: در زمانه و برهه‌ای که تلاش دشمن بر کمرنگ کردن ارزش‌های دینی، ضربه زدن به کانون خانواده، تضعیف جایگاه زن و ایجاد ولنگاری است، این جشنواره راهی برای جریان سازی و گفتمان سازی و تولید لباس و پوشش اسلامی و در نهایت وسیله‌ای برای تحکیم خانواده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرکاشان، افزود: جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان «فَردُخت» را باید نمونه و الگویی از یک کار جهادی و فرهنگی در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و تلاش برای ترویج تولید پوشاک عفیفانه دانست.

وی تصریح کرد: حفظ هویت ملی و دینی، ترغیب جوانان به استفاده از لباس اصیل اسلامی ایرانی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه الگویی مناسب به جوانان و زنان، سرخط و اهداف فردخت بود.

خانم پدرام‌فر با تشریح فعالیت‌های انجام شده طی این ۴ سال پرداخت و اظهار کرد: با تلاش و اقدامات صورت گرفته، خوشبختانه امسال شاهد رشد کمّی و کیفی در آثار و ارائه ۶۵٠ طرح و اثر فاخر و ارزشمند بودیم و رقابت خوبی در این رویداد رقم خورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرکاشان، با تأکید بر اینکه پوشش اسلامی، پوششی نیست که تنها زن مسلمان برای پوشاندن حدود اسلامی آن را بر تن کند، گفت: پوشش اسلامی، می‌تواند برای تمام زنان دنیا پوششی باشد که او به راحتی در مجامع و محافل ظاهر شود بدون اینکه نگاه‌های مغرضانه به سوی او جلب شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم بجای اینکه ما مقلد و پیرو مدهای غربی باشیم، بتوانیم با این نگاه به پوشش و لباس، این فرهنگ را به سایر کشورها به ویژه کشورهای مسلمان منطقه صادر کنیم.

پدرام‌فر بر لزوم حمایت مسئولین کشوری از جشنواره ملی فرهنگی و دانش بنیان فردخت در جهت توسعه فرهنگ پوشش اسلامی در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم در تولید پوشاک اسلامی در بازار و جامعه بیش از پیش موفق باشیم.

وی از دیگر اهداف فردخت را تغییر نگرش و تقویت دیدگاه ارزشی طراحان و اساتید فن عنوان کرد و ضمن ابراز خرسندی از اینکه تا حدود زیادی به این هدف دست پیدا کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این هدف با حمایت مسئولین ذیربط توسعه و گسترش یافته و بتوانیم اثر آن را در تولید پوشاک و در کف بازار و جامعه ناظر باشیم.

پدرام‌فر اظهار کرد: تنوع طلبی، شیک بودن و زیباپسندی جزو خصایص ذاتی همه به‌ویژه بانوان است و با توجه به اینکه یکی از نیازهای زنان نجیب و مسلمان ما تهیه لباسی زیبا، باکیفیت، ارزان و عفیفانه است، امیدواریم با همت مسئولین و استفاده از دستاوردهای چهار ساله جشنواره «فَردُخت»، بتوانیم با تولیدات مطلوب شاهد پاسخ به این مطالبه به حق زنان میهن‌مان باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha