چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه سیراف

حوزه/ امام جمعه بخش سیراف گفت: دهه بصیرت را برای نسل‌های جدید تبیین کنیم تا نسل جدید با واقعیت‌های اتفاق افتاده در انقلاب و فتنه‌گری فتنه گران آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام صادق عاشوری امام جمعه بخش سیراف صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی سیراف با تسلیت وفات حضرت ام البنین(س) و همچنین شهادت سردار سرافراز سید رضی موسوی از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه که به دست رژیم منحوس اسرائیل به شهادت رسید، به پیش رو بودن حماسه ۹ دی اشاره کرد و اظهارداشت: دهه بصیرت را برای نسل‌های جدید تبیین کنیم تا نسل جدید با واقعیت‌های اتفاق افتاده در انقلاب و فتنه گری فتنه گران آشنا شوند و به مسائل روز آگاهی پیدا کنند، بعضی می‌خواهند دهه بصیرت و ۹ دی به فراموشی سپرده شود و می‌گویند بیان کردن آن مایه اختلاف در جامعه می‌شود.

وی با رد این نظریه گفت: رهبر عزیز فرمودند ۹ دی یوم الله است، حماسه ۹ دی بی بدیل و بی نظیر در تاریخ انقلاب به عنوان یوم الله است که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده است.

حجت الاسلام عاشوری ابراز کرد: باید برنامه‌های دهه بصیرت پرشور برگزار و برنامه‌های این ایام را با نام این دهه نامگذاری و برگزار نماییم.

امام جمعه سیراف اظهار کرد: دشمنان داخلی و خارجی همسو و باهم، هشت ماه کشور را دچار آسیب و چالش کردند، اما عاشورائیان و حماسه سازان در ۹ دی با لبیک به ندای رهبر خود به خیابان‌ها آمدند و آنها را ناامید و سرافکنده کردند.

وی گفت: آشکار شدن ظرفیت‌های مردم انقلابی در برابر بحران‌ها، عشق و ارادت مردم به ارزش‌های انقلاب و مکتب عاشورا و ولایت فقیه از آثار و پیامدهای مهم حماسه ۹ دی است.

امام جمعه سیراف با گرامیداشت سالروز شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، ادامه داد: ۱۳ دی ماه روز هجران، فراق، روز اشک و گریه و روز افتخار ملت است، وقتی مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی صحبت می‌کنند اشاره به مکتب سلیمانی می‌نماید و این نشان از ارتباط قلبی ایشان با شهید سلیمانی دارد.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: باید توجه کرد که حاج قاسم چه خصوصیاتی داشت که تبدیل به مکتب شد، اولین خصوصیت ایشان خلوص و معنویت این شهید بزرگوار است و دومین نکته متشرع بودن ایشان و پایبندی به شرع مقدس بود.

وی تصریح کرد: در جنگ، ژنرالی قدرتمند و بی نظیر بود، اما در مقابل پدر مادر با خشوع و خضوع برخورد می‌کرد، وی کف پای مادر خویش را می‌بوسد و این نشان می‌دهد حاج قاسم تربیت شده قرآن است و فراجناحی بودن شهید سلیمانی نقطه بارز شخصیت این شهید بزرگوار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha