دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بلادیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان به استفاده نامناسب و خلاف شئونات از مدرسه علمیه سابق شهرستان بهبهان(قلعه مدرسه) واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیرحوزه علمیه خوزستان نسبت به استفاده نامناسب از مدرسه علمیه سابق شهرستان بهبهان (قلعه مدرسه)واکنش نشان داد و خواستار اصلاح امر و واگذاری بنای شریف این مدرسه به حوزه علمیه خوزستان شد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْیَانَهُ عَلَیٰ تَقْوَیٰ مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٍ خَیْرٌ أَم مَّنْ أَسَّسَ بُنْیَانَهُ عَلَیٰ شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِی نَارِ جَهَنَّمَ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ. توبه/۱۰۹

خبر استفاده نامناسب و خلاف شئونات از مدرسه علمیه‌ای که با هزینه‌های بیت‌المال اسلامی ساخته شده و سالیان طولانی محل تدریس، تحصیل و تبلیغ معارف الهی، علوم اهل بیت(ع) و قرآن کریم بوده، موجب تکدر و رنجش خاطر علماء و عموم مومنین در شهرستان دارالمومنین بهبهان و استان عالم خیز و مجتهد پرور خوزستان شد.

اینجانب به نمایندگی از اساتید و طلاب حوزه علمیه استان، رسیدگی جدی به این تخلف و خلاف شئونات اسلامی در مکان مقدسی که از اساس برای فهم و نشر آیات و روایات بنا شده و همچنین برخورد قاطعانه با عاملان این حرکت را خواستارم.

از همه مسئولان مومن استان و کشور تقاضای اصلاح امر و واگذاری بنای شریف مدرسه علمیه شهرستان بهبهان(قلعه مدرسه) به حوزه علمیه استان خوزستان را دارم.

سید محمد علی بلادیان
مدیر حوزه علمیه استان خوزستان

گفتنی است قلعه مدرسه یا مدرسه علمیه طلاب در سال ۱۰۸۹ هجری قمری یعنی در دوره فرمانروایی شاه سلیمان صفوی به دستور حسینعلی خان زنگنه والی بهبهان و کهگیلویه ساخته و روستای خیرآباد نیز وقف مدرسه شد که یکی از چهره‌های سرشناسی که در این مدرسه تدریس می‌کرده آیت‌الله وحید بهبهانی از فقهای مشهور شیعه است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha