یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت

حوزه / نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن در فتنه به دنبال افکار و اندیشه‌های مردم می‌رود و شبهه پراکنی می‌کند، لذا وظیفه حوزویان، نخبگان، افراد مؤثر در جامعه بصیرت افزایی در مقابل فتنه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت در مراسم بزرگداشت ۹ دی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره)، در جمع مدیران حوزه علمیه خراسان، مسئولان لشکری و ارتشی استان و زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)، ضمن تبریک روز بصیرت، اظهار داشت: یکی از کارهای انقلابی که وظیفه همه کسانی است که در عرصه‌های مختلف با دشمنان اسلام مبارزه می‌کنند و به جهاد تبیین مشغول هستند، بیان ابعاد این گونه تحولات و مناسبت‌ها برای مردم است.

وی با بیان اینکه ۹ دی نکات بسیار پندآموزی دارد و لازم است مردم ابعاد مختلف این روز را بدانند، خاطرنشان کرد: با شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، به منزله یک زلزله برای جهان سیاست بود، این انقلاب نقشه‌های جهان خواران و زورگویان عالم را بر هم زد.

روحیه ایستادگی مردم غزه در مقابل اسرائیل رشد کرده است

وی اضافه کرد: امروز این قدرت را در غزه نیز می‌بینیم، نزدیک به ۸۰ روز است که مردم این منطقه در مقابل محاصره رژیم غاصب اسرائیل ایستادگی می‌کنند، برای مردم دنیا ایستادگی و روحیه این مردم در مقابل کشتار کودکان و زنان و مردان تعجب آور است، یکی از ویژگی‌های این مقاومت که تصویر آن جهانی شد تکیه مردم غزه به آیات قرآن کریم است، شهروندان بسیاری از کشورهای دنیا با دیدن این تصاویر، به قرآن ایمان می‌آورند و مسلمان می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی، با اشاره به اینکه روحیه ایستادگی مردم فلسطین در مقابل اسرائیل رشد کرده و جبهه مقاومت شکل گرفته و به نسل جدید فلسطین منتقل شده است، ادامه داد: این قدرت و روحیه یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است که به دنیا عرضه شده و امروز تبلور آن را در میان جوانان غزه و سربازان جبهه مقاومت می‌بینیم، این نسل فلسطینی با هیچ سلاحی از پای در نمی‌آیند.

انقلاب اسلامی الگوی شکل گیری جنبش‌های مقاومت در منطقه است

وی تصریح کرد: وقتی انتخاب صحیح، هدف متعالی و روحیه قوی باشد، انقلاب اسلامی به جایی می‌رسد که جنبش‌های مقاومت امروز در دنیا در مقابل مستکبرین در حال توسعه است، حزب الله لبنان، انصار الله یمن، حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان از جمله گروه‌های مقاومت و موثر دنیا هستند که با الگو از انقلاب اسلامی شکل گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به تعریف فتنه پرداخت و یادآور شد: فتنه مانند یک پدیده اجتماعی است، با انگیزه دشمن به وجود می‌آید، از طریق آشوب در عرصه جامعه نشان می‌دهد، در جریان فتنه نافرمانی‌های مدنی توسعه پیدا می‌کند، جریان باطل لباس حق می‌پوشد، مردم را سریع فریب می‌دهد و جذب می‌کند.

وی با اشاره به مولفه‌ها و عوامل فتنه، اظهار کرد: عوامل خارجی خائن، فعال شدن عناصر قدرت طلب و آن کسانی که می‌خواستند به قدرت برسند، از طریق قانون شکنی، اردو کشی‌های خیابانی، آتش زدن اموال عمومی وارد فتنه می‌شوند.

وی با بیان اینکه دشمن در فتنه به سراغ افراد ناراضی که خواسته‌های نامشروع دارند می‌رود و با شبهه پراکنی افکار عمومی جامعه را دچار تزلزل می‌کند و زمینه را برای فتنه در جامعه فراهم می‌کند، گفت: در تاریخ اسلام حوادث مهمی به خاطر فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمن رقم خورده، رهبر معظم انقلاب نیز پیش بینی‌های لازم را درباره این حوادث داشتند و به حوزویان، مبلغان، افراد موثر جامعه دستور دادند به سراغ بصیرت افزایی در بین مردم بروند، زیرا بصیرت مسئله مهمی است.

مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت، با اشاره به خسارت‌هایی که در فتنه ۸۸ بر مردم و نظام وارد شد، خاطرنشان کرد: عکس امام(ره) را پاره کردند، سیاست‌های همبستگی ایران با فلسطین را زیر سوال بردند، در خیابان‌ها به مردم حمله می‌کردند و اموال عمومی مردم را آتش می‌زدند، با اسرائیل در خیابان‌های تهران اعلام همبستگی کردند، شعار استقلال آزادی را عوض کردند و به شکل دیگر بیان کردند.

وی تصریح کرد: باید شخصیت رهبری تبیین شود، ایشان با تمام قدرت در مقابل فتنه‌های دشمن در داخل و منطقه ایستادگی می‌کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha