یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حماسه 9 دی

حوزه/ حجت الاسلام صفاهانی گفت: بصیرت، درست تشخیص دادن راه و شناخت زمان و عملِ به هنگام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام محمد صفاهانی امام جمعه شهرستان خنداب صبح امروز در نشست بصیرتی سیاسی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرمایند: ای مردم بترسید از فتنه‌هایی که دامن گیر ظالمان نیست، فتنه‌ها گاهی مؤمنان، مسلمانان و شخصیت‌های دینی را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام صفاهانی افزود: بصیرت، درست تشخیص دادن راه و شناخت زمان و عملِ به هنگام است.

وی گفت: انسان بصیر هم زمان را تشخیص می‌دهد و هم عمل او به هنگام است، مقام معظم رهبری در این باره می‌فرمایند: بصیرت مانند قطب نمایی است که جهت درست را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: عوامل مؤثر در بصیرت افزایی طبق آیات قرآن عبارتند از، تقوا، ایمان، آخرت اندیشی و دنیاگریزی و امدادهای الهی.

امام جمعه شهرستان خنداب تصریح کرد: فتنه انواع مختلفی دارد که برخی از آنها عبارتند از فتنه امنیتی، همانند فتنه سال ۸۸ که هم از داخل و هم از خارج کشور اداره می‌شد و راهپیمایی مردم در نهم دی باعث رسوایی آنها شد، فتنه اقتصادی، که از سال ۹۲ شدت یافت و با طراحی دشمنان داخلی و خارجی شکل گرفت.

وی یادآور شد: مورد بعدی، فتنه اعتقادی است، فتنه‌ای که در حال حاضر در کشور جریان دارد و وظیفه ما در این عرصه مجتهد شدن در زمینه تبلیغاتی و حمایت از ارزش‌های اعتقادی است.

بصیرت، درست تشخیص دادن راه و عملِ به هنگام است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha