چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
سکینه‌سادات پاد، مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری

حوزه/مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری گفت: الگوی سوم زن مسلمان در قانون اساسی تعریف شده است ولی ما الگوی عملی را معرفی نکرده‌ایم و این نوع نشست‌ها از جمله کارهای ایجابی برای معرفی چنین الگوهایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سکینه‌سادات پاد، مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری، امروز چهارشنبه ۱۳ دیماه در نشست علمی «منزلت و نقش مادران اهل‌بیت(ع) و امامان شیعه علیهم السلام در تمدن اسلام» که به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، تصریح کرد: باید مسائل مرتبط با حضور اجتماعی زنان در جامعه حل شود.

دستیار رئیس جمهور و مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی اظهار کرد: ما در زمینه نحوه حضور زن مسلمان در جامعه نتوانسته‌ایم مسائل را حل کنیم و به یکسری امور انتزاعی بسنده کردیم در حالی که میراث گران‌بهایی در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما در بحث زن از غرب جلوتریم و اسلام نگاهی کاملا منطقی و عقلایی به زن دارد، بیان کرد: در بین مادران ائمه(ع) شاهد حضور زنانی هستیم که خودشان از خانواده‌های خاص هستند و برخی از آنان از خانواده معمولی بودند که افتخار مادری ائمه را دارند.

پاد با اشاره به طرح الگوی سوم زن از سوی نظام اسلامی، ادامه داد: الگوی سوم زن مسلمان در قانون اساسی تعریف شده است ولی ما الگوی عملی را معرفی نکرده‌ایم و این نوع نشست‌ها از جمله کارهای ایجابی برای معرفی چنین الگوهایی است.

وی تأکید کرد: صرفاً پژوهش را برای پژوهش نداشته باشیم و بتوانیم این مباحث را وارد مسائل حکومتی کنیم و حاکمیت هم خودش را موظف بداند که از این پژوهش‌ها استفاده کند. بنده معتقدم پیوند میان حاکمیت و علم باید در جامعه بیش از پیش محقق شود.

پاد ادامه داد: نباید تنها به سیره حضرات زهرا(س) و زینب(س) اکتفا کنیم؛ این نشست این اهمیت را دارد که در آن نقش مادران ائمه(ع) که از ملیت‌های مختلف بوده‌اند مورد بحث قرار گرفته است و حتی می‌تواند زمینه را برای گفت‌وگوهای بین‌المللی از این منظر بگشاید.

وی اظهار کرد: در سیره بزرگواران این مسئله مهم وجود دارد که ائمه(ع) اموال مالی مردم را به مادرانشان می‌سپردند یعنی تا این حد به نقش زنان اعتماد داشتند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha