شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه آنچه در انقلاب حرکت ایجاد کرد تفکر ناب اسلامی بود، گفت: در مکاتب بشری با کشته شدن افراد دچار ضعف آن هستیم، اما در مکتب الهی با شهادت شاهد تقویت مکتب خواهیم بود، به همین دلیل است که حضرت امام(ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: همگان را به توجه به معاد و قیامت و اینکه انسان باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشد، دعوت می‌کنم.

وی ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی کرمان، گفت: می‌توان گفت پس از انقلاب این حمله تروریستی که به صورت انتحاری انجام شد، بزرگترین حمله تروریستی بود که در آن ۹۵ نفر از هموطنان مظلومانه به شهادت رسیدند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه این جنس کارهای تروریستی تفکر را ماندگارتر می‌کند، یادآور شد: آنچه برای دشمن خطرناک است، مکتب است نه فرد.

وی با بیان اینکه آنچه در انقلاب حرکت ایجاد کرد تفکر ناب اسلامی بود، اظهار کرد: در مکاتب بشری با کشته شدن افراد دچار ضعف آن هستیم، اما در مکتب الهی با شهادت شاهد تقویت مکتب خواهیم بود، به همین دلیل است که حضرت امام(ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه اصل انتقام قطعی و حق انتقام برای مردم و نظام اسلامی محفوظ است، خاطرنشان کرد: در این زمینه همه باید به قوه عاقله نظام در کیفیت برخورد و انتقام اعتماد کنیم، چرا که این اقدامات باید بازدارنده باشد.

وی تصریح کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی شاهد بودیم که جریان استکبار در منطقه تضعیف شد و شاکله آنها در منطقه فرو ریخت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم فریب دشمن را نخوریم، گفت: زمانی که یک حادثه تروریستی در کشور رخ می‌دهد، دشمن برای حواشی آن نیز برنامه‌ریزی می‌کند، بنابراین باید نسبت به طراحی ترکیبی که دشمن در نظر دارد با بصیرت عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن با عملیات رسانه‌ای در کنار اقدام تروریستی به دنبال دستیابی به اهداف خود است، خاطرنشان کرد: در این بین شاهد بودیم عده‌ای به دنبال تضعیف نیروهای امنیتی بودند و عده‌ای هم نظام را متهم می‌کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه این حواشی گاهی قهری است و گاهی برنامه‌ریزی شده توسط دشمن است، یادآور شد: گاهی از اوقات به دنبال آن هستند بین نیروهای داخلی تفرقه ایجاد کنند، بنابراین باید مراقب باشیم تا با هوشیاری نقشه‌های دشمنان را برملا کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن در همه ایام سال برای تضعیف امنیت در داخل کشور برنامه‌ریزی می‌کند، مطرح کرد: اگر در این بین تسامحی صورت گرفته باید ردیابی و بررسی شود.

امام جمعه همدان، افزود: امنیت موجود در کشور نتیجه زحمات شبانه روزی نیروهای امنیتی و انتظامی است، البته امنیت نیاز همه جریان‌های سیاسی و خواسته همگانی مردم است و وقتی مشکلی در امنیت ایجاد می‌شود، همه مردم آسیب خواهند دید.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد برای آنکه خودشان را مطرح کنند تمام زحمات نظام را زیر سوال می‌برند، ابراز کرد: این عده دلشان به حال مردم نمی‌سوزد و تلاششان تنها اختلاف افکنی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه باید مراقب این افراد بود، یادآور شد: اگر این افراد به قدرتی برسند بسیار خطرناک‌تر هستند، بنابراین باید مراقب کسانی که به دنبال ایجاد دو قطبی‌های کاذب در جامعه هستند، باشیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفند ماه امسال، ابراز کرد: دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور و کاهش مشارکت در انتخابات دندان طمع خود را تیز کرده چرا که به خوبی می‌داند کاهش حضور مردم یعنی کاهش امنیت و دستیابی دشمن به اهدافش.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اگر حضور مردم چشمگیر باشد، امنیت کشور نیز تقویت خواهد شد، مطرح کرد: در عرصه امنیت نه فقط نیروهای امنیتی که تک تک افراد جامعه نقش دارند و رأی تک تک افراد جامعه در این زمینه موثر است.

وی با بیان اینکه کمترین تأثیر حضور در انتخابات، ایجاد امنیت در جامعه و ناامیدی دشمنان است، تصریح کرد: لازم است تا نیروهای امنیتی دست‌های پنهانی که در پشت این وقایع قرار دارد را پیدا و به جامعه معرفی کنند و به خاطر داشته باشیم هرجا ابن ملجمی بود، پشت پرده عمرو عاصی حضور دارد و مشغول صحنه گردانی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha