یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1130106
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
آثار بدحجابی

حوزه/ آثار مستقیم بدحجابی در فرد بدحجابی که آگاهانه یا ناآگاهانه در نوع پوشش خود و نحوه تعامل، گفت‌وگو، نگاه و رفتار سعی می کند از زیبایی های جسمی و جنسی خود در روابط اجتماعی بهره ببرد، به همان میزانی که از این صفت برخوردار است، احتمال وارد شدن آسیب های زیر را به خود افزایش می دهند و ما می توانیم با بیان این آسیب ها، در تصمیم گیری بهتر به او کمک نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از راه هایی که می تواند تلنگری برای افراد بدحجاب در جامعه باشد، بیان پیامدها و عواقب منفی بدحجابی است.

گاهی انسان چشم خود را دانسته یا ندانسته بر روی برخی حقائق بسته و نمی تواند رفتار مناسبی در مواقع گوناگون از خود بروز دهد؛ اما می توان با بیان برخی مسائل، آگاهی او را بالا برد و به او در گرفتن تصمیم مناسب کمک کرد.

بدحجابی یکی از موضوعاتی است که می توان با بیان پیامدها و عواقب منفی آن، به رشد فکری و فرهنگی افراد جامعه کمک کرد.

متنی که ملاحظه می فرمایید، برگرفته از کتاب پوشش اسلامی است که تقدیم شما خواهد شد:

«آثار مستقیم بدحجابی در فرد بدحجابی که آگاهانه یا ناآگاهانه در نوع پوشش خود و نحوه تعامل، گفت‌وگو، نگاه و رفتار سعی می کند از زیبایی های جسمی و جنسی خود در روابط اجتماعی بهره ببرد، به همان میزانی که از این صفت برخوردار است، احتمال وارد شدن آسیب های زیر را به خود افزایش می دهند و ما می توانیم با بیان این آسیب ها، در تصمیم گیری بهتر به او کمک نماییم.

الف) اختصاص وقت متنابهی از عمر گران قیمت خود برای افزایش زیبایی و جلب نظر دیگران که در بیشتر موارد جز نگاه هوس آلود و سوء استفاده قصد دیگری ندارند.

ب) درگیر کردن احتمالی ذهن خود در بخش دیگری از اوقات شبانه روز، در چگونه واکنش نشان دادن به نگاه های معنی دار جنس مخالف و دور شدن ذهن از فعالیتهای سازنده زندگی

ج) افراط در خریدن لباس، مواد آرایشی و تخریب منابع مالی خود یا خانواده

د) پیدا کردن احساسات ناخوشایند بعد از صرف وقت، هزینه و انرژی زیاد برای زیباسازی، هنگامی که به هدف خود نمی رسند.

ه) احساس نادیده گرفته شدن ظرفیت های علمی، مهارتی و خصوصیات انسانی فرد زمانی که از ظرفیت های جسمی و جنسی خود استفاده می کند، و در نتیجه محکوم کردن مخاطبین خویش.

و) بدبین شدن به بعضی از مردان و پسران در محیطی که زندگی می کنند و رنجش از جامعه ای که به اعتقاد او فاقد ادب و فرهنگ لازم است.

ز) تحریک دیگران به ایجاد انواع مزاحمت های مختلف برای خود و محکوم کردن جامعه و ناتوانی مسئولین در برقراری امنیت لازم.

ح) از دست رفتن خواستگاران و همسران فرهیخته و با اصالت و قابل اطمینان. (لازم است به این نکته توجه شود که مردان هنگام تصمیم گیری برای انتخاب همسر، به فطرت خود مراجعه می کنند و انتظار دارند با وقارترین و سر به زیر ترین دختر را شناسایی و انتخاب کنند؛ اگر چه مردی که به هوسرانی می افتد، از دختران اهل ارتباط و به اصطلاح سرزنده و شوخ طبع خوشش می آید؛ همان طور که زنان نیز علاقمندند همسرانشان در مواجهه با دیگر زنان، وزین و سر به زیر باشند؛ چرا که این گونه خواسته ها و انتظارات مربوط به فطرت انسانهاست.)

ط) تخریب نظام تصمیم گیری افراد در تصمیمات مهم زندگی»

منبع: کتاب «پوشش اسلامی»، ج ۱، ص ۴۱.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha