یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم تجلیل

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  نقش زنان در خانه به عنوان محور زندگی است، گفت: اگر این نقش به خوبی در خانه به آن عمل نشود یقینا جامعه که اجتماع بزرگتر است دچار چالش اساسی خواهد شد؛ لذا باید توجه بیشتر به موضوع اخلاق و سبک زندگی اسلامی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، مراسم ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن، (با حفظ حرمت شهدای حادثه تروریستی شهر کرمان) امروز با حضور حجت الاسلام حمزه پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شهید ترحمی اداره کل هواشناسی این استان برگزار و از بانوان شاغل در این اداره کل تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم علی کرمی مدیر کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیر مقدم و گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و محکوم نمودن حادثه تروریستی شهر کرمان اظهار کرد: حرکت مردم و زیارت قبر حاج قاسم در سالروز شهادت آن بزرگوار نشانه تکثیر سلیمانی ها در جامعه است و دشمن از تکثیر سلیمانی‌ها وحشت دارد.

کرمی در ادامه ضمن گرامیداشت مقام مادر، این روز را به بانوان شاغل در این اداره کل تبریک گفته، سعادت و بهروزی روزافزون آنها را با اقتداء به سیره مادی و معنوی حضرت زهرا(س) خواستار شد.

مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بانوان شاغل در اداره جدا از وظیفه بزرگ مادری، که توانسته اند تعلیم و تربیت فرزندان را به خوبی انجام دهند، گفت: این بانوان همچنین در بخش‌های مختلف اداری و مدیریت واحدها نیز توانسته اند نقش ایفا کنند.

حجت الاسلام حمزه پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سخنران این مراسم گفت: قانون گذاری حقوقی و اخلاقی اسلام به گونه ایست که متناسب با کل ساختار هستی و ویژگی های آن و شناسنامه جهان و انسان طراحی شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه خانواده نیز این همخوانی به جد مورد توجه بوده و خداوند احکام خاص و وظایف همسران را به خوبی بیان فرموده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز بقا و استحکام هر نهاد اجتماعی بر پایبندی به اصول و ارزش ها و اساسنامه خلقت است، افزود: بی انظباطی و بی قانونی مهمترین عامل فروپاشی هر نهاد خرد و کلانی است.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه پیش قدم خانواده را به عنوان نهاد خرد نیازمند ضوابط شرعی و الزامات حقوقی دانسته که از سوی شارع و قانون گذار عالم وضع شده، ادامه داد: در کتاب قانون ما، مهمترین تفاوت نظام خانواده با نظام های اجتماعی دیگر این است که پیوند اعضا منحصر به حدود و ضوابط قانونی نیست بلکه عامل اصلی مودت و رحمت است.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر اینکه بنای اصلی ارتباط بین اعضای خانواده بر اساس مهر و محبت به همدیگر است که باید در برخورد و کلام ظاهر شود، بیان کرد: محبت به معنای دوست داشتن است که می تواند نسبت به همه محیط اطراف اتفاق افتد.انسان نسبت به اشیا و جانداران و همه موجوادت میتواند محبت داشته باشد .

وی با بیان اینکه مودت در نگاه قرانی حول سه محور تعریف شده است، افزود: یکی مودت بین خالق و مخلوق، خالق سلامتی و نعمات نشانگر محبت خالق نسبت به بندگان است، شکرگزاری بنده در مقام مودت او نسبت به خالق است و این مودت دو سویه است.

حجت الاسلام والمسلمین پیش قدم افزود: دوم نسبت به اهل بیت که قران می فرماید:( قُل لا أَسْأَلُکُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَیٰ ). اهل بیت چراغ هدایت و روشنی حیات ما بوده و هستند و عمر خود را در مسیر هدایت بشریت گذاشته و ما هم باید نسبت به انها مودت داشته باشیم، مودت ما هم در عمل زیارت و پیروی از سیره عملی آنها است.

وی خاطرنشان کرد: سومین مودت قرانی نسبت به همسر است که قران می فرمایند: بعد از تعهد دو نفر که مایه ارامش همدیگر می شوند با مودت و رحمت زندگی کنید و این شیوه قرآنی توصیه ای است که برای همه ما مفید و اثر گذار است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد تصریح نمود: امروز باید این ویژگی خاصی که قران می فرمایند در زندگی ما جریان پیدا کند، ریشه بسیاری از اختلافات این است که ما از دستورات دین فاصله گرفته ایم.

وی با بیان اینکه نقش زنان در خانه به عنوان محور زندگی است که خود باعث رونق گرفتن امور خانواده است و باید این حتما دیده شود، افزود: اگر این نقش به خوبی در خانه به آن عمل نشود یقینا جامعه که اجتماع بزرگتر است دچار چالش اساسی خواهد شد و امروز بخشی از مشکلات اجتماعی ریشه در همین موضوع دارد که خانواده ها باید توجه بیشتر به موضوع اخلاق و سبک زندگی اسلامی داشته باشند.

در پایان پایان این مراسم از بانوان شاغل در این این اداره کل با اهداء لوح تقدیر تجلیلبه عمل آمد.

خانواده‌ها توجه بیشتری به موضوع اخلاق و سبک زندگی اسلامی داشته باشند

خانواده‌ها توجه بیشتری به موضوع اخلاق و سبک زندگی اسلامی داشته باشند

خانواده‌ها توجه بیشتری به موضوع اخلاق و سبک زندگی اسلامی داشته باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha