یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ افتتاحیه چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای برنامه‌های تفسیری در همه استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل شب گذشته در آیین افتتاحیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش‌های معارف، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که در سالن همایش‌های حرم امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: قرآن کریم کتابی است که اهل بیت(ع) مفسران اصلی آنها هستند و تماس فکری ما با قرآن، به واسطه آنهاست.

وی افزود: این مسابقات شامل معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است و امیدواریم بتوانیم از سفره معارف وحیانی و روایی بهره‌مند شویم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه لازم است از فرصتی که نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده تا بتوانیم سستی و عقب‌ماندگی‌هایمان را در توجه و انس با قرآن و معارف اهل بیت(ع) جبران کنیم بهره ببریم عنوان کرد: اهتمام دست اندرکاران برگزاری مستقل بخش معارفی قابل تقدیر است که برای دومین سال متوالی در شهر علم و اجتهاد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش معارفی قرآن به صورت ویژه دیده شده و هر چند بخش‌های آوایی اهمیت خاص خود را دارند، ولی معارف کلام وحی هم دارای اهمیت زیادی است که با برگزاری مستقل مسابقات مربوط به آن، توجه به این مهم محقق شده است.

عادل تصریح کرد: اگر می‌خواهیم قرآن در جامعه نهادینه شود، باید مسابقات سطوح عالی هم برگزار شود چون خانواده‌ها را نسبت به حفظ، ترتیل و معارف کلام وحی تشویق می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه مسابقات معارفی در سال‌های آینده با قوت بیشتری ادامه یابد عنوان کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن سازمان اوقاف با هزاران دانشجو در رشته‌های مختلف در ۲۰ استان فعال است. همچنین برنامه‌های تفسیری هم در همه استان‌ها فعال شده و کارگروه تخصصی تفسیر در اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف شکل گرفته است.

وی ادامه داد: از رسانه ملی خصوصا شبکه قرآن سیما و همینطور شبکه نور (سیمای مرکز قم) به خاطر پوشش گسترده برنامه‌های قرآنی سازمان اوقاف تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha