جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام جمعه کاکی

حوزه/ امام جمعه ‌کاکی به شگردهای دشمن در راهبرد خروج مردم از صحنه پرداخت و خاطرنشان کرد: تلاش برای کوچک شمردن حضور مردم در مناسبت‌های مهم و تلاش برای کوچک شمردن حضور مردم در مناسبت‌های مهم، یکی از ترفندهای دشمن برای خارج کردن مردم از صحنه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین حسین پور امام جمعه کاکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاکی با بیان اینکه راهبرد تکیه بر مردم، درس امیرمومنان است گفت: تکیه بر مردم البته درس امیرمومنان است که در نهج‌البلاغه می‌فرماید توده‌های مردم تکیه‌گاه دین، بدنه اصلی جامعه و ذخیره روز رویایی با دشمن هستند.

وی با بیان اینکه مردم‌داری، نقطه اصلی سیاست‌های نظام اظهار داشت: حضور رئیس جمهور در میان مردم، پوپولیسم نیست. مردم‌داری نقطه اصلی سیاست‌های نظام است؛ البته کیفیت کار کردن با توده‌های مردم هنر بزرگی است که باید در آن تأمل و تعمق کرد. «جهت‌دهی دقیق» و «توان‌بخشی معرفتی» دو لازمه کشاندن مردم به میدان مبارزه و ایستادگی است.

خطیب جمعه کاکی گفت: هدف از دعوت مردم به حضور، حاکمیت اسلامی، عزت اسلامی، صلاح کامل و اعتلای ملت و مقابله با استکبار است.

وی با بیان اینکه تکیه بر توده‌های مردم، راهبرد مهم امام بود تصریح کرد: تکیه بر توده‌های مردم، انتخاب راهبردی امام در قبال روش‌های رایج سیاسی از جمله نشست‌وبرخاست با احزاب و چهره‌های سیاسی بود. امام در ۱۲ خرداد ۴۲ در فیضیه به میدان آمد، مردم را هم به میدان آورد و پرچم را بدست آن‌ها داد که قیام مردم در ۱۵ خرداد ۴۲ در تهران، قم و ورامین و شهرهای دیگر، پاسخ ملت به این دعوت بود. قیام خودجوش ۱۹ دی مردم قم هم پاسخی به درس امام برای حضور همیشگی در میدان بود.

حجت الاسلام حسین پور با بیان اینکه راهبرد جبهه استکبار، راهبرد مقابله با راهبرد امام خمینی(ره) اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در نقطه مقابل راهبرد امام برای آوردن مردم به وسط میدان و سپردن پرچم تلاش و مبارزه به آنها، سیاستِ کلانِ بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه را بکار گرفته‌اند و امروز هم در نهایت رذالت با روش‌های مختلف، این سیاست را پیگیری می‌کنند.

وی به شگردهای دشمن در راهبرد خروج مردم از صحنه پرداخت و خاطرنشان کرد: تلاش برای کوچک شمردن حضور مردم در مناسبت‌های مهم و تلاش برای کوچک شمردن حضور مردم در مناسبت‌های مهم، یکی از ترفندهای دشمن برای خارج کردن مردم از صحنه است.

خطیب جمعه کاکی ادامه داد: تمسخر راهپیمایی اربعین، تردیدافکنی درباره احترام مردم به سردار بزرگ ایران و منطقه و هم‌چنین ایجاد تردید در زمینه حضور با عظمت مردم در جشن‌های مذهبی مانند نیمه شعبان از نمونه‌های سیاست راهبردی دشمن برای بیرون آوردن مردم از میدان است.

وی اظهار داشت: علت این دشمنی آن است که فهمیده‌اند عامل پیشرفت و عزت‌یابی ایران، و مطرح شدن آن به‌عنوان یک قدرت شاخص در منطقه، و ایجاد عمق راهبردی بی‌نظیر برای نظام یعنی نیروهای مقاومت در سراسر منطقه، و شکست همه توطئه‌ها از کودتا و جنگ تحمیلی تا توطئه‌های امنیتی، حضور مردم ایران در صحنه است.

امام جمعه کاکی گفت: البته در جایی که به هر دلیل مانع حضور مردم در صحنه شده‌اند، دشمن خرسند شده است که خیلی از بخش‌های اقتصادی همین‌طور است.

حجت الاسلام حسین پور به تلاش رسانه‌های بیگانه برای مأیوس کردن مردم و به‌خصوص جوانان از آینده اشاره کرد و گفت: از دیگر شگردها برای خارج کردن مردم از صحنه، تلاش رسانه‌های بیگانه برای مأیوس کردن مردم و به‌خصوص جوانان از آینده است. تعمیم یا بزرگ‌نمایی نکات منفی، ترویج بی‌فایده بودن حضور در فعالیت‌های سیاسی و انتخابات، و به رخ کشیدن کمبودها و سختی‌های اقتصادی از جمله فعالیت‌های تبلیغاتی آنها است.

وی افزود: البته بدون شک، مشکل اقتصادی داریم و ضعف‌های گوناگونی هم بوده و ادامه پیدا کرده است که اگر تحقیق و دقت شود، بیشتر این ضعف‌ها هم ناشی از حضور نداشتن مردم بوده و در عرصه‌های حضور مردم، ضعف‌ها کمتر است.

امام جمعه کاکی ترساندن از قدرت‌ها و از آمریکا و رژیم صهیونیستی را از دیگر راهبرد دشمنان خواند و گفت: ترساندن از قدرت‌ها و از آمریکا و رژیم صهیونیستی، ترفندی دیگر برای بیرون راندن مردم از میدان است. اگر قرار بود ملت ایران از فلان قدرت بترسد، جمهوری اسلامی دیگر وجود نداشت ضمن این‌که امروز خیلی از قدرت‌هایی که داعیه‌دار تسلط و خدایی بر منطقه بودند، از ملت ایران می‌ترسند.

وی بی‌اعتقاد کردن مردم به عوامل حضور را دیگر راهبرد دشمن عنوان کرد و گفت: ابزار دیگر بیگانگان برای خارج کردن مردم از صحنه، بی‌اعتقاد کردن مردم به عوامل حضور، شجاعت و قدرت است. در رأس عوامل قدرت‌آفرین، ایمان دینی و تشرّع است و تلاش و تبلیغات دشمن با هدف تضعیف این عوامل انجام می‌شود.

حجت الاسلام حسین پور با بیان اینکه به قضیه حجاب و امثال آن باید با این نگاه توجه و کار کرد اظهار داشت: مسأله صرفا ناآگاهی عده‌ای از موضوع حجاب نیست بلکه عده کمی با انگیزه مخالفت و معارضه این کارها را می‌کنند.

امام جمعه کاکی به ایجاد اختلاف و دوقطبی کردن مردم پرداخت و گفت: ایجاد اختلاف و دوقطبی کردن مردم به نحوی که موضوع از اختلافات دوستانه خارج و به محکوم کردن هر حرفِ ولو خوب طرف مقابل منجر شود، شگرد دیگری برای خالی کردن میدان از حضور مردم است.

وی با اشاره به راهکار مقابله با این راهبرد دشمن خاطرنشان کرد: راه مقابله با این نقشه‌ها، حضور مردم در مسائل سیاسی، اقتصادی، انتخابات و حتی مسائل امنیتی است.

حجت الاسلام حسین پور گفت: در زمینه مسائل امنیتی مردم می‌توانند با شناسایی عوامل دشمن به دستگاههای امنیتی کمک کنند، همچنان‌که تاکنون خیلی از مشکلات امنیتی با کمک مردم برطرف شده و دستگاه‌ها از وقوع فجایعی مشابه حادثه کرمان پیشگیری کرده‌اند که شاید بتوان گفت میزان خنثی‌سازی توطئه‌ها ده‌ها برابر چیزی است که اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha