یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رییس کل دادگستری استان کرمان

حوزه/ رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در پشت پرده جنایت تروریستی کرمان صهیونیست‌ها اولین متهم هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در تجمع بزرگ حقوقدانان انقلابی استان کرمان نسبت به طرح شکایت در مجامع بین المللی در محکومیت جنایات استکبار جهانی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در غزه و یمن در محل گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: برآوردهای نیروهای اطلاعاتی، نظامی و انتظامی و کارهای فنی انجام شده، که بخشی از آنها به مردم ارائه شده، پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در جنایت تروریستی کرمان اگرچه در ظاهر داعش مسؤولیت آن را قبول کرد اما دست سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیست‌ها و دست آمریکا در این حادثه آلوده است.

رئیس کل دادگستری کرمان بیان کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود که مستندات این حادثه از طریق رسانه‌ها در اختیار افکار عمومی و مردم قرار گیرد زیرا مردم بهترین قضاوت کننده هستند.

وی گفت: آنها از حاج قاسم سیلی محکمی خورده‌اند که آثار آن را تا ده‌ها سال آینده هم خواهند دید و طبیعی است که نقشه جنایتکارانه این گونه را تدارک ببینند و افراد بیگناه را به خاک و خون بکشند.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: خانواده شهدا از جمله خانواده شهید سلطانی با هشت شهید با صبر و استقامت خود به دشمنان تودهنی زدند، در مقابل دشمن چون کوه محکم ایستادند که این امر نشان می‌دهد روحیه انقلابی و دفاع از ارزش‌ها در کشور ما زنده است و باید قدردان این خانواده‌ها و مردم بود.

وی به تهاجم صهیونیست‌ها به غزه نیز اشاره و بیان کرد: امروز هزاران کودک، نوجوان، زن و افراد بی گناه در منازل خود، در مساجد، در بیمارستان‌ها و حتی در کلیساها مورد هجمه صهیونیست‌ها قرار گرفتند و به شهادت رسیده‌اند و امروز صدمین روز این جنایت بزرگ است.

حمیدی با اشاره به این مطلب که آزاد اندیشان و آزادمردان دنیا نمی‌توانند در مقابل این جنایات صهیونیست‌ها ساکت باشند، گفت: از دولتمردان وابسته که بقای قدرت خود را در خون جوانان و نوجوانان جستجو می‌کنند؛ تأیید و سکوت در برابر این جنایت بعید نیست اما این جنایات برای مردم و آزاد اندیشان جهان قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: از روز اول که جنایات صهیونیست‌ها در غزه ایجاد شد، همه ملت‌ها به خروش آمدند و حتی در کنار کاخ سفید فریاد محکومیت جنایات صهیونیست‌ها بلند شد و همچنان ادامه دارد اما مجامع بین المللی و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر سکوت کرده‌اند و اقدامی علیه جنایتکاران انجام نمی‌دهند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: حقوق بشر در اندیشه آنها معنا و مفهوم دیگری دارد و هر جا منافعشان به خطر افتد از این ابزار برای تأمین منافع خود استفاده می‌کنند که در غزه، لبنان، فلسطین و یمن می‌بینیم.

وی بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بیش از ۷۰ سال در این دنیا جنایت و کشتار می‌کند چرا نباید پای هیچ میز محاکمه‌ای بیاید و چرا نباید پاسخگوی جنایات خود باشد، عدالت کجاست؟ وجدان کجاست؟ به خواب زدگی تا کی؟ سند ما درباره جنایات صهیونیست‌ها در کرمان ریحانه ۱۸ ماهه کاپشن صورتی است، سند ما ۲۳ دانش آموز و ۵۵ زن و بانویی است که در این حادثه به خاک و خون کشیده شدند.

رئیس کل دادگستری کرمان تاکید کرد: دادگاه عادلانه ای را برای رسیدگی‌به این جنایات مطالبه می‌کنیم تا پاسخی به افکار عمومی بدهند و امیدواریم یک وجدان بیدار در این دنیا پیدا شود و پاسخی به این جنایتکاران تاریخ بدهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha